Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Φουσκωμένους
βρίσκουν τους λογαριασμούς των κινητών τους οι καταναλωτές, εξαιτίας
των υπέρογκων χρεώσεων από κλήσεις πενταψήφιων τηλεφωνικών αριθμών που
αφορούσαν σε υπηρεσίες για τις οποίες δεν είχαν συναινέσει.
Το 2019 οι καταγγελίες παρουσίασαν αύξηση κατά 70,83%, που αποτελεί, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», ρεκόρ σε διάστημα ενός έτους (Νοέμβριος 2018-Νοέμβριος 2019).
Το μέγεθος του προβλήματος το κατέγραψε ο Συνήγορος του
Καταναλωτή ο οποίος ζητεί να αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές τέτοιου
είδους.
Τι είναι οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης
Οι υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας/περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Παραδείγματα αποτελούν οι ψηφοφορίες, οι διαγωνισμοί, η αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, η παροχή τεχνικής υποστήριξης, τα παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, οι υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ καιρός), αστρολογία /χαρομαντεία, οι υπηρεσίες ενηλίκων κλπ.
Η πρόσβαση σε αυτές είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης /αποστολής SMS /MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 902, 806, 812 ,825, 850 , 876, 14 ,190-195, 54 κλπ.
Υπάρχουν όμως Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή -με ή χωρίς κόστος- του χρήστη.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Όπως αναφέρει η εφημερίδα αυτό που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι να μην καταχωρίζουν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρέχεται η υπηρεσία η οποία τους ενδιαφέρει καθώς και το σχετικό κόστος.
Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.
Για τον λόγο αυτό οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλους τους όρους διαφημιστικής καταχώρισης και να ελέγχουν εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κλπ.
Το 2019 οι καταγγελίες παρουσίασαν αύξηση κατά 70,83%, που αποτελεί, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», ρεκόρ σε διάστημα ενός έτους (Νοέμβριος 2018-Νοέμβριος 2019).
Τι είναι οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης
Οι υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας/περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Παραδείγματα αποτελούν οι ψηφοφορίες, οι διαγωνισμοί, η αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, η παροχή τεχνικής υποστήριξης, τα παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, οι υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ καιρός), αστρολογία /χαρομαντεία, οι υπηρεσίες ενηλίκων κλπ.
Η πρόσβαση σε αυτές είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης /αποστολής SMS /MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 902, 806, 812 ,825, 850 , 876, 14 ,190-195, 54 κλπ.
Υπάρχουν όμως Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή -με ή χωρίς κόστος- του χρήστη.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Όπως αναφέρει η εφημερίδα αυτό που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι να μην καταχωρίζουν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρέχεται η υπηρεσία η οποία τους ενδιαφέρει καθώς και το σχετικό κόστος.
Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.
Για τον λόγο αυτό οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλους τους όρους διαφημιστικής καταχώρισης και να ελέγχουν εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κλπ.