«Μάνατζερς» και αξιολογητές προβλέπεται να είναι οι νέοι διευθυντές σχολείων, όπως προβλέπει σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας, που έχει σχέση με το νέο σύστημα διοίκησης της εκπαίδευσης, το οποίο δόθηκε ήδη για δημόσια διαβούλευση. Ετσι, προκειμένου να αναδιοργανωθούν οι περιφερειακές υπηρεσίες εκπαίδευσης, αναβαθμίζονται οι διευθυντές των σχολείων, για τους οποίους θα απαιτούνται αυξημένα προσόντα, όμως μειώνονται και οι διοικητικές υπηρεσίες της εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται στο κείμενο της διαβούλευσης, «η προτεινόμενη δομή του συστήματος διοίκησης τοποθετεί στο κέντρο τη σχολική μονάδα, ως το βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού μας συστήματος».
Στις προτάσεις του υπουργείου περιλαμβάνονται:
* Ενισχυμένη Σχολική Μονάδα με αναβαθμισμένες τις αρμοδιότητες και τον ρόλο του διευθυντή και ανοικτή συνεργασία με την τοπική κοινωνία.
* «Καρτέλα» κάθε σχολείου για την αποτύπωση του ανθρώπινου δυναμικού (μαθητές, εκπαιδευτικοί) και των υποδομών (κτίρια, εξοπλισμοί, εργαστήρια).
* Σχεδιασμό της λειτουργίας κάθε σχολείου κατά δήμο «ώστε να επιτυγχάνεται το ικανοποιητικό μέγεθος σχολείου, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες».
* Δημιουργία Ενότητας Σχολείων για κοινή διοικητική υποστήριξη (σε περιπτώσεις μικρών σχολικών μονάδων) και κοινή εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων.
* Περιορισμός των επιπέδων της διοίκησης και η μεταφορά αρμοδιοτήτων στη Σχολική Μονάδα ή στην Ομάδα Σχολείων.
* Διεύθυνση της Εκπαίδευσης σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας (Νομός). Δημιουργούνται έτσι νέες ενιαίες Διευθύνσεις «που θα κατευθύνουν, θα παρακολουθούν, θα συντονίζουν και θα εποπτεύουν την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση».
Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται στο κείμενο της διαβούλευσης, «η προτεινόμενη δομή του συστήματος διοίκησης τοποθετεί στο κέντρο τη σχολική μονάδα, ως το βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού μας συστήματος».
Στις προτάσεις του υπουργείου περιλαμβάνονται:
* Ενισχυμένη Σχολική Μονάδα με αναβαθμισμένες τις αρμοδιότητες και τον ρόλο του διευθυντή και ανοικτή συνεργασία με την τοπική κοινωνία.
* «Καρτέλα» κάθε σχολείου για την αποτύπωση του ανθρώπινου δυναμικού (μαθητές, εκπαιδευτικοί) και των υποδομών (κτίρια, εξοπλισμοί, εργαστήρια).
* Σχεδιασμό της λειτουργίας κάθε σχολείου κατά δήμο «ώστε να επιτυγχάνεται το ικανοποιητικό μέγεθος σχολείου, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες».
* Δημιουργία Ενότητας Σχολείων για κοινή διοικητική υποστήριξη (σε περιπτώσεις μικρών σχολικών μονάδων) και κοινή εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων.
* Περιορισμός των επιπέδων της διοίκησης και η μεταφορά αρμοδιοτήτων στη Σχολική Μονάδα ή στην Ομάδα Σχολείων.
* Διεύθυνση της Εκπαίδευσης σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας (Νομός). Δημιουργούνται έτσι νέες ενιαίες Διευθύνσεις «που θα κατευθύνουν, θα παρακολουθούν, θα συντονίζουν και θα εποπτεύουν την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση».