Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ΘΕΜΑ: «Για ποιους λόγους άλλαξε η κυβερνητική πολιτική για τα ταξί και τα αγοραία;»
Με τον Νόμο 3919/2011, ο προηγούμενος Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας, έχοντας έρθει σε συμφωνία με τους κοινωνικούς εταίρους και την τρόικα, δημοσιοποίησε σχέδιο Προεδρικού διατάγματος σχετικά με την απελευθέρωση των ταξί. Το Σχέδιο αυτό είχε εγκριθεί από την Κυβερνητική Επιτροπή και το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος αποτέλεσε την βάση για συζήτηση και διαπραγμάτευση του ανοίγματος του επαγγέλματος αλλά με σαφείς κανόνες και πληθυσμιακά κριτήρια.Το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί βάσει της παραπάνω διαδικασίας, υπήρξε ιδιαίτερα χρονοβόρο, αλλά εν τέλει κατάφερε να επιτύχει κάτι ιδιαίτερα δύσκολο υπό τις παρούσες συνθήκες με τη συναίνεση και του Υπουργείου Οικονομικών. Την καθολική συναίνεση του συνόλου των εμπλεκομένων μερών. Όμως, η σημερινή ηγεσία του ίδιου Υπουργείου, για το παραπάνω «καυτό» θέμα, τη δεδομένη χρονική στιγμή με γενικές και αόριστες εξαγγελίες που οδηγούν στη δημιουργία ολιγοπωλίων και καρτέλ στο συγκεκριμένο χώρο, δυναμιτίζει το κλίμα συναίνεσης, αναιρεί σχεδόν στο σύνολό του το προηγούμενο Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με αποτέλεσμα να εμφανίζεται συνολικά η κυβέρνηση αφερέγγυα όσον αφορά στις δεσμεύσεις της στο συγκεκριμένο θέμα.
Εκτός των παραπάνω, με την καθυστέρηση που δημιουργείται, λόγω των αλλαγών και των αντιδράσεων, το εγχείρημα της κυβέρνησης «πηγαίνει πίσω», κι έτσι αντί να ενισχύσουμε τη μεταρρυθμιστική ορμή της κυβέρνησης, ουσιαστικά, υψώνουμε αναχώματα στην ίδια την πολιτική μας και φαίνεται ότι «υπαναχωρούμε», με αποτέλεσμα να εμφανιζόμαστε αφερέγγυοι έναντι των συμπολιτών μας. Κατόπιν αυτών,
Ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
1. Με ποιο σκεπτικό και για ποιους λόγους άλλαξε η προηγούμενη κυβερνητική απόφαση που είχε εξασφαλίσει και την προσαρμογή στα ευρωπαϊκά δεδομένα και τη συναίνεση των κοινωνικών εταίρων;
2. Πώς είναι δυνατόν να αλλάζει τόσο σύντομα η κυβερνητική πολιτική, με την αλλαγή Υπουργού σε τόσο σοβαρά ζητήματα που απασχολούν εδώ και δεκαετίες την ελληνική Πολιτεία, όπως το άνοιγμα των αδειών ταξί;
Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου