Απαραίτητοι οι κανόνες και τα πληθυσμιακά κριτήρια.!!
Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, στην τοποθέτησή του κατά την παρουσίαση από τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Ραγκούση των προτεινόμενων ρυθμίσεων για την απελευθέρωση των ταξί, στον διευρυμένο Κοινοβουλευτικό Τομέα Εργασίας Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα εξής: «Όσοι είμαστε σήμερα εδώ, συμφωνούμε με το άνοιγμα του επαγγέλματος στην κοινωνία. Να θέσω, όμως, ένα κρίσιμο πολιτικό ερώτημα: Θέλουμε να ανοίξει το επάγγελμα για να μπουν νέοι επαγγελματίες, άνεργοι, ή οδηγοί, ή για να μπουν μεγάλες εταιρείες και μεγαλοεπενδυτές; Αυτό το λέω γιατί σύμφωνα με το σχέδιό σας, βασικό κριτήριο για το ποιος μπαίνει και πόσες άδειες αγοράζει είναι το πόσα χρήματα διαθέτει. Ρωτώ λοιπόν:
-Ποιοι είναι οι λόγοι δημοσίου συμφέροντος που επιβάλλουν μονοπρόσωπη ΕΠΕ; Μπορεί να υπάρχουν οικονομικοί λόγοι ή συνέργειες, αλλά αυτοί αφορούν στην αγορά και όχι στην εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος. Τέτοιος περιορισμός δεν συναντάται πουθενά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Οι σχετικές Οδηγίες, που επιβάλλουν εταιρική μορφή, αφορούν σε οχήματα άνω των 9 θέσεων. Ζητώ να έχουν τη δυνατότητα άδειας και φυσικά πρόσωπα
-Οι ατομικά κατεχόμενες άδειες είναι, καλώς ή κακώς, περιουσιακό στοιχείο, κατοχυρωμένο με συμβολαιακή πράξη. Η οιωνεί δέσμευσή τους από το Κράτος, θα έχει νομικά προβλήματα, συνταγματικά και στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Σύμβασής των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου όπου θα προσβληθεί. Αφού η μεταφορά ήταν κατά παραχώρηση δημόσιο αγαθό, γιατί επί δεκαετίες επιτρέψαμε να ισχύουν και να μεταβιβάζονται ιδιωτικές άδειες;
Θα πρέπει, για το ζήτημα αυτό, να υπάρξουν τουλάχιστον:
α) μεταβατική περίοδος 5 χρόνων για τους παλιούς
β) να δοθεί η δυνατότητα αποζημίωσης της άυλης αξίας του Ταξί σε όσους δεν είχαν τη δυνατότητα να αποσβέσουν . Πολλοί από αυτούς πήραν δάνεια για να αγοράσουν μια άδεια, έβαλαν υποθήκη το σπίτι τους και τώρα βρίσκονται σε αδιέξοδο.
γ) να υπάρχει δυνατότητα μιας τουλάχιστον μεταβίβασης σε συγγενείς πρώτου βαθμού προκειμένου να στηριχτεί η οικογένεια του κατόχου της άδειας, εάν για οποιουσδήποτε λόγους ο ίδιος δεν μπορεί να την κρατήσει.
- Η απελευθέρωση των αδειών, χωρίς κατάλληλους κανόνες και μάλιστα σε εποχές κρίσης, μπορεί να έχει σοβαρές παρενέργειες και στον κλάδο και στην εξυπηρέτηση του κοινού. Υπάρχουν πολλές πόλεις, όπως η Καλαμάτα, με πληθώρα Ταξί, τα οποία για σοβαρούς κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς λόγους, θα έπρεπε να περιοριστούν, αντί να αυξηθούν. Επίσης, στην περιφέρεια θα πρέπει να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση απομακρυσμένων ή δύσβατων περιοχών, με κατάλληλη διαχείριση της έδρας, των όρων και του αριθμού των αδειών.
Αυτά δεν διασφαλίζονται εδώ. Είναι ανάγκη, λοιπόν- και ιδιαίτερα στην περιφέρεια- να μπουν πληθυσμιακά κριτήρια, που θα διασφαλίζουν τα παραπάνω. Πληθυσμιακά κριτήρια ισχύουν σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καλό θα ήταν να μας πει, ο κ. Υπουργός, ποια ευρωπαϊκή χώρα πήρε τελικά ως μοντέλο για τις προτάσεις του- και γιατί;»