15.12.15

ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2016 ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ -Το Πάσχα έτοιμο το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη του «Μορέας»


Το Πάσχα έτοιμο το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη του «Μορέας»


Σήμερα αναμένεται να ψηφισθεί η νέα σύμβαση με την παραχωρησιούχο «Μορέας Α.Ε.» για την ολοκλήρωση του περιφερειακού της Καλαμάτας και του τμήματος Λεύκτρο-Σπάρτη, που κατατέθηκε το Σάββατο το βράδυ στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
 Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου, με την υπογραφή της σύμβασης και σε διάστημα 4 μηνών θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το Λεύκτρο - Σπάρτη και σε διάστημα 8 μηνών ο περιφερειακός της Καλαμάτας. Σε κάθε περίπτωση μέσα στο 2016, αν δεν υπάρξει κάποιο συγκλονιστικό απρόοπτο, θα δοθεί στην κυκλοφορία το σύνολο του έργου.
Η τροποποιημένη σύμβαση έχει ισχύ από τις 9 Δεκεμβρίου μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και της παραχωρησιούχου «Μορέας ΑΕ», καθώς όπως αναφέρεται «κυρώνεται και αποκτά ισχύ η από 9.12.2015 συμφωνία τροποποίησης διατάξεων της σύμβασης παραχώρησης». Πρακτικά, αυτό σημαίνει και το τέλος της αναμονής για το έργο, από τους κατοίκους αλλά και τους επαγγελματίες και την έναρξη των εργασιών που απομένουν.
Η σχετική τροποποιημένη σύμβαση κατατέθηκε το Σάββατο στη Βουλή και μετά την κύρωσή της θα ξεκινήσει η περίοδος του reset, δηλαδή η περίοδος που το έργο παρακινείται ώστε να αποκατασταθούν όσα είναι σταματημένα, όπως η χρηματοδότηση από τις τράπεζες και το Δημόσιο.
Όπως ορίζει η νέα σύμβαση, ο χρόνος υλοποίησης ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2016. Η ολοκλήρωση των έργων θα έχει χρονικό ορίζοντα 4 μηνών για τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη (δηλαδή για τις 30 Απριλίου 2016) και 8 μηνών για τα υπόλοιπα τμήματα που περιλαμβάνουν και την περιμετρική Καλαμάτας (δηλαδή για τις 31 Αυγούστου 2016). Να σημειωθεί πως ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη στην αρχική του 4μηνη παράδοση θα αφορά τον αυτοκινητόδρομο και όχι τους παράπλευρους που θα ολοκληρωθούν στην προθεσμία των 8 μηνών.
Η χρονοαπόσταση μεταξύ Αθήνας-Σπάρτης αναμένεται να συρρικνωθεί στις 2 ώρες μεταμορφώνοντας για πάντα τις οδικές μεταφορές προς τη νοτιοανατολική Πελοπόννησο.
Το μέγιστο ποσό πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας από το υπουργείο Υποδομών ορίστηκε σε 330 εκ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές, πράγμα που σημαίνει πως μέχρι το τέλος της διάρκειας της σύμβασης το συγκεκριμένο ποσό θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τον πληθωρισμό.
Η νέα σύμβαση
 Όπως αναφέρεται στο άρθρο 4 «σκοπός της συμφωνίας είναι η τροποποίηση συγκεκριμένων όρων... προς αποκατάσταση της οικονομικής ισορροπίας, η οποία έχει διαταραχθεί από την οικονομική και δημοσιονομική κρίση των τελευταίων 4 ετών και η οποία ήταν αδύνατο να προβλεφθεί κατά το χρόνο σύναψης της σύμβασης... που θα επιτρέπει την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος μέσω της συνέχισης, ολοκλήρωσης και λειτουργίας του σημαντικού αυτού έργου υποδομής».
Στη σύμβαση επίσης περιλαμβάνεται η αύξηση του χρόνου κατασκευής από 40 σε 84 μήνες, αναδεικνύοντας ουσιαστικά σε 44 μήνες τη συνολική καθυστέρηση για την ολοκλήρωση του έργου. Στα σημαντικότερα στοιχεία της σύμβασης είναι η ανώτατη ονομαστική απόδοση της δεσμευτικής επένδυσης στο 5%, η υποχρέωση των αρχικών μετόχων να καταβάλουν επιπλέον 20 εκ. ευρώ για την πρόσθετη δεσμευτική επένδυση.
Μέσα στη σύμβαση υπάρχει πλέον η υποχρέωση του «Μορέα» να καταρτίσει πριν το τέλος της κατασκευαστικής περιόδου μελέτη για την ανάπτυξη συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων που θα προβλέπει χρονοδιάγραμμα το αργότερο 18 μηνών από την έναρξη υλοποίησής του.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου