Παραπλανητικές είναι πολλές από τις προσφορές των σουπερμάρκετ,
εκτιμά η ΕΚΠΟΙΖΩ (Ένωση Καταναλωτών: Η Ποιότητα της Ζωής).
Μετά από καταγγελίες καταναλωτών και έλεγχο που πραγματοποιήθηκε σε διαφημίσεις και φυλλάδια προσφορών μικρών και μεγάλων σουπερμάρκετ, διαπιστώθηκε πως παραπλανούν τους καταναλωτές ως προς τις τιμές των προϊόντων που είναι σε προσφορά.
Συγκεκριμένα, σε ένθετα προσφορών προωθούνται προϊόντα αναγράφοντας:
– Μόνο το ποσοστό έκπτωσης (πχ. -50%) δίχως να αναφέρεται ούτε η αρχική ούτε η τελική τιμή
– Την τελική τιμή της προσφοράς, χωρίς να αναγράφεται η αρχική
– Την αρχική τιμή με μικρή γραμματοσειρά, ενώ αντιθέτως την τελική με πηχυαίους αριθμούς
– “Hχηρά» μηνύματα πχ. ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ, SUPER ΠΡΟΣΦΟΡΑ, ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΙΣ!, που δελεάζουν τον καταναλωτή χωρίς όμως να είναι εμφανής η προσφορά (αναγραφή τιμής πριν και μετά την προσφορά)
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις η προσφορά δεν είναι εμφανής έτσι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να διακρίνει το οικονομικό όφελος. Η παραπάνω πολιτική και πρακτική πολλών επιχειρήσεων σουπερμάρκετ είναι παραπλανητική, αθέμιτη και καταχρηστική.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές ως προς τις προσφορές των προϊόντων:
– Υποχρεωτική αναγραφή τιμής πώλησης προϊόντος Π Ρ Ι Ν και Μ Ε Τ Α την έκπτωση
– Ένδειξη των παραπάνω τιμών πώλησης με ισομεγέθη, ευδιάκριτα και ευανάγνωστα γράμματα με έμφαση στην τιμή πώλησης του προϊόντος που θα τονίζεται με γραμματοσειρά έντονης μορφής (Bold)
– Αναφορά με οποιονδήποτε τρόπο ότι το συγκεκριμένο προϊόν πωλείται φθηνότερα.
– Η τιμή του προϊόντος πριν από την προσφορά δεν πρέπει να έχει αυξηθεί για τουλάχιστον δύο μήνες
– Σε περίπτωση προσφοράς «1+1 δώρο» θα πρέπει υποχρεωτικά το προϊόν να πωλείται και μεμονωμένα
Η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές να επικοινωνήσουν μαζί της και να καταγγείλουν οποιαδήποτε πρακτική παραπλάνησης υποπέσει στην αντίληψή τους, συμπληρώνοντας το Υπόδειγμα Καταγγελίας με θέμα «Καταγγελία για προσφορά Super Market» και στέλνοντάς το στοinfo@ekpizo.gr ή καλώντας στο 210 – 330 4444.
Μετά από καταγγελίες καταναλωτών και έλεγχο που πραγματοποιήθηκε σε διαφημίσεις και φυλλάδια προσφορών μικρών και μεγάλων σουπερμάρκετ, διαπιστώθηκε πως παραπλανούν τους καταναλωτές ως προς τις τιμές των προϊόντων που είναι σε προσφορά.
Συγκεκριμένα, σε ένθετα προσφορών προωθούνται προϊόντα αναγράφοντας:
– Μόνο το ποσοστό έκπτωσης (πχ. -50%) δίχως να αναφέρεται ούτε η αρχική ούτε η τελική τιμή
– Την τελική τιμή της προσφοράς, χωρίς να αναγράφεται η αρχική
– Την αρχική τιμή με μικρή γραμματοσειρά, ενώ αντιθέτως την τελική με πηχυαίους αριθμούς
– “Hχηρά» μηνύματα πχ. ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ, SUPER ΠΡΟΣΦΟΡΑ, ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΙΣ!, που δελεάζουν τον καταναλωτή χωρίς όμως να είναι εμφανής η προσφορά (αναγραφή τιμής πριν και μετά την προσφορά)
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις η προσφορά δεν είναι εμφανής έτσι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να διακρίνει το οικονομικό όφελος. Η παραπάνω πολιτική και πρακτική πολλών επιχειρήσεων σουπερμάρκετ είναι παραπλανητική, αθέμιτη και καταχρηστική.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές ως προς τις προσφορές των προϊόντων:
– Υποχρεωτική αναγραφή τιμής πώλησης προϊόντος Π Ρ Ι Ν και Μ Ε Τ Α την έκπτωση
– Ένδειξη των παραπάνω τιμών πώλησης με ισομεγέθη, ευδιάκριτα και ευανάγνωστα γράμματα με έμφαση στην τιμή πώλησης του προϊόντος που θα τονίζεται με γραμματοσειρά έντονης μορφής (Bold)
– Αναφορά με οποιονδήποτε τρόπο ότι το συγκεκριμένο προϊόν πωλείται φθηνότερα.
– Η τιμή του προϊόντος πριν από την προσφορά δεν πρέπει να έχει αυξηθεί για τουλάχιστον δύο μήνες
– Σε περίπτωση προσφοράς «1+1 δώρο» θα πρέπει υποχρεωτικά το προϊόν να πωλείται και μεμονωμένα
Η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές να επικοινωνήσουν μαζί της και να καταγγείλουν οποιαδήποτε πρακτική παραπλάνησης υποπέσει στην αντίληψή τους, συμπληρώνοντας το Υπόδειγμα Καταγγελίας με θέμα «Καταγγελία για προσφορά Super Market» και στέλνοντάς το στοinfo@ekpizo.gr ή καλώντας στο 210 – 330 4444.