26.2.18

ΦΩΤΟ - Αυτό είναι το πιό μεγάλο πλοίο στον Πειραιά

Το γιγαντιαίο Cosco Shipping Taurus, το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ που έχει ναυπηγηθεί στην Κίνα και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, βρίσκεται από τα ξημερώματα στη δυτική προβλήτα Ι Ι Ι του σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, υποβοηθούμενο από πέντε ρυμουλκά.
Το Cosco Shipping Taurus – ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει υποδεχτεί ποτέ το λιμάνι του Πειραιά- έχει μήκος 400 μέτρων και δυνατότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών και πραγματοποιεί το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα προς το Ρότερνταμ, με ενδιάμεσο σταθμό τον Πειραιά.
Ο κινεζικός πλωτός γίγαντας  σχεδιάστηκε από τη θυγατρική της Κρατικής Εταιρείας Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (CSSC), με την κατασκευή του να ολοκληρώνεται το 2018, έχει μήκος 399,82 μέτρα και πλάτος 58,72 μέτρα και είναι εξοπλισμένος για 1.000 teu ψυκτικής χωρητικότητας.
Το «China Cosco Taurus» που είναι «αδελφό» πλοίο με το «China Cosco Aries», είναι ένα από τα Giga Carriers, όπως αποκαλούνται τα κολοσσιαία αυτά πλοία άνω των 18.000 teu, που υπηρετούν τον νέο «θαλάσσιο» Δρόμο του Μεταξιού, ο οποίος ενώνει την Κίνα με την Ευρώπη.
Ο  Πειραιάς είναι ένα από τα λίγα λιμάνια στην Ευρώπη που μπορεί να τα εξυπηρετήσει. Τόσο λόγω βάθους και μήκους όσο και λόγω του εξοπλισμού γερανών που απαιτείται για τη φορτοεκφόρτωση τους.
Η προβλήτα ΙΙΙ που έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος της, θα μπορεί να υποδέχεται ταυτόχρονα δύο τέτοια πλοία με δυναμικότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών (teu). Οι δυνατότητες του νέου προβλήτα εδραιώνουν το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα ευρωπαϊκά λιμάνια. Με την ολοκλήρωση των έργων, η χωρητικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί σε 6,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια από 5,5 εκατ. που ήταν μέχρι τώρα. Επιπλέον ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια μπορεί να διαχειριστεί ετησίως και ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ.
Με την ευκαιρία του κατάπλου του Taurus, η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά ΣΕΠ ΑΕ πραγματοποιεί τα ανεπίσημα εγκαίνια της προβλήτας ΙΙΙ που αναμένεται να ολοκληρωθεί αργότερα φέτος αλλά λειτουργεί ήδη πιλοτικά. Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται στα 230 εκατομμύρια ευρώ.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου