Φραγή μπαίνει στη συνήθη πρακτική αλλοίωσης των χιλιομέτρων που έχουν
διανύσει ΙΧ ώστε οι ιδιοκτήτες τους να τα εμφανίζουν νεότερα, άρα
ακριβότερα, στους υποψηφίους αγοραστές.
Ήδη στα ΚΤΕΟ ξεκίνησε η διαδικασία διασταύρωσης στοιχείων από προηγούμενους ελέγχους που αποκαλύπτουν τους «πειραγμένους» χιλιομετρητές. Μάλιστα, για κάθε χρόνο ανακολουθίας θα επιβάλλεται «πρόστιμο» 12.000 επιπλέον χλμ, την ώρα που 4 στα 10 ΙΧ προσμετρούνται στα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ.
Συγκεκριμένα, από τις 26 Σεπτεμβρίου,
προβλέπεται η πρόσβαση των ΚΤΕΟ στη βάση δεδομένων του υπουργείου
Μεταφορών που περιλαμβάνει τους προηγούμενους καταγεγραμμένους ελέγχους
ΚΤΕΟ. Έτσι, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι κάποιος από τους
παλαιότερους ελέγχους εμφανίζει περισσότερα χιλιόμετρα από ό,τι
μεταγενέστερος έλεγχος επιβεβαιώνεται η παρέμβαση στις χιλιομετρικές
ενδείξεις.
Οι οδηγίες της Ε.Ε. προς τα κράτη-μέλη οδήγησαν και την Ελλάδα να υιοθετήσει την πρόβλεψη ανίχνευση τυχόν παρεμβάσεων στα χιλιόμετρα. Σε περίπτωση όμως που εντοπιστεί παράβαση, αυτός που την «πληρώνει» είναι ο τελευταίος ιδιοκτήτης ΙΧ, ο οποίος είναι συνήθως και το θύμα της απάτης. Και αυτό γιατί εάν διαπιστωθεί απόκλιση από τυχόν προηγούμενο έλεγχο , υποχρεούνται τα ΚΤΕΟ να καταγράψουν ότι διαπιστώνεται σοβαρή ένδειξη αλλοίωσης και να διακόψουν αυτομάτως τον έλεγχο. Ο ιδιοκτήτης, από την ώρα που το όχημά του «κόβεται» από το ΚΤΕΟ λόγω χιλιομετρικών παρεμβάσεων, διαθέτει 20 ημέρες προκειμένου να επισκευάσει τον μετρητή και να προσέλθει εκ νέου για έλεγχο.
Θα πρέπει να επισκεφθεί κάποιο πιστοποιημένο τεχνίτη χιλιομετρητών και με τεκμαρτό τρόπο να επαναφέρει την εκτιμώμενη σωστή ένδειξη.
Ο τρόπος υπολογισμού που έχει οριστεί από το υπουργείο Μεταφορών είναι η προσθήκη 12.000 χιλιομέτρων για κάθε χρονιά ανακολουθίας. Εάν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο διαπιστωθεί ότι προ πενταετίας εμφάνιζε περισσότερα χιλιόμετρα από ό,τι σήμερα, ο πιστοποιημένος τεχνίτης οφείλει να προσθέσει για κάθε ένα από τα πέντε χρόνια 12.000 χιλιόμετρα , συνολικά δηλαδή 60.000 χιλιόμετρα. Στη συνέχεια, ο τεχνίτης υπογράφει μια βεβαίωση ότι έχει επαναφέρει με βάση τον παραπάνω τρόπο υπολογισμού τις ενδείξεις στον χιλιομετρητή και ο ιδιοκτήτης προσέρχεται στο ΚΤΕΟ για επανέλεγχο.
Το μέτρο προκαλεί αντιδράσεις καθώς όπως εξηγεί στην Καθημερινή ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ιδιωτικών ΚΤΕΟ Κωνσταντίνος Βήκας, αυτός που τιμωρείται είναι ο τελικός αγοραστής, ο οποίος καλείται να υποστεί την ταλαιπωρία της επαναφοράς του χιλιομετρητή και του επανελέγχου ΚΤΕΟ χωρίς επί της ουσίας να φέρει κάποια ευθύνη.
Καθημερινή
Ήδη στα ΚΤΕΟ ξεκίνησε η διαδικασία διασταύρωσης στοιχείων από προηγούμενους ελέγχους που αποκαλύπτουν τους «πειραγμένους» χιλιομετρητές. Μάλιστα, για κάθε χρόνο ανακολουθίας θα επιβάλλεται «πρόστιμο» 12.000 επιπλέον χλμ, την ώρα που 4 στα 10 ΙΧ προσμετρούνται στα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ.
Οι οδηγίες της Ε.Ε. προς τα κράτη-μέλη οδήγησαν και την Ελλάδα να υιοθετήσει την πρόβλεψη ανίχνευση τυχόν παρεμβάσεων στα χιλιόμετρα. Σε περίπτωση όμως που εντοπιστεί παράβαση, αυτός που την «πληρώνει» είναι ο τελευταίος ιδιοκτήτης ΙΧ, ο οποίος είναι συνήθως και το θύμα της απάτης. Και αυτό γιατί εάν διαπιστωθεί απόκλιση από τυχόν προηγούμενο έλεγχο , υποχρεούνται τα ΚΤΕΟ να καταγράψουν ότι διαπιστώνεται σοβαρή ένδειξη αλλοίωσης και να διακόψουν αυτομάτως τον έλεγχο. Ο ιδιοκτήτης, από την ώρα που το όχημά του «κόβεται» από το ΚΤΕΟ λόγω χιλιομετρικών παρεμβάσεων, διαθέτει 20 ημέρες προκειμένου να επισκευάσει τον μετρητή και να προσέλθει εκ νέου για έλεγχο.
Θα πρέπει να επισκεφθεί κάποιο πιστοποιημένο τεχνίτη χιλιομετρητών και με τεκμαρτό τρόπο να επαναφέρει την εκτιμώμενη σωστή ένδειξη.
Ο τρόπος υπολογισμού που έχει οριστεί από το υπουργείο Μεταφορών είναι η προσθήκη 12.000 χιλιομέτρων για κάθε χρονιά ανακολουθίας. Εάν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο διαπιστωθεί ότι προ πενταετίας εμφάνιζε περισσότερα χιλιόμετρα από ό,τι σήμερα, ο πιστοποιημένος τεχνίτης οφείλει να προσθέσει για κάθε ένα από τα πέντε χρόνια 12.000 χιλιόμετρα , συνολικά δηλαδή 60.000 χιλιόμετρα. Στη συνέχεια, ο τεχνίτης υπογράφει μια βεβαίωση ότι έχει επαναφέρει με βάση τον παραπάνω τρόπο υπολογισμού τις ενδείξεις στον χιλιομετρητή και ο ιδιοκτήτης προσέρχεται στο ΚΤΕΟ για επανέλεγχο.
Το μέτρο προκαλεί αντιδράσεις καθώς όπως εξηγεί στην Καθημερινή ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ιδιωτικών ΚΤΕΟ Κωνσταντίνος Βήκας, αυτός που τιμωρείται είναι ο τελικός αγοραστής, ο οποίος καλείται να υποστεί την ταλαιπωρία της επαναφοράς του χιλιομετρητή και του επανελέγχου ΚΤΕΟ χωρίς επί της ουσίας να φέρει κάποια ευθύνη.
Καθημερινή