Τονωτική ένεση άνω των 50 εκατ. ευρώ αναμένεται να δώσουν στα εσοδα των ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων που παράγουν και συναρμολογούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές αλλά και των αλυσίδων λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών ειδών οι επιδοτούμενες αγορές λάπτοπ από τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου.
Επιδότηση για αγορά λάπτοπ από τους μαθητές Οι εμπλεκόμενες στην αγορά αυτή επιχειρήσεις εκτιμούν ότι οι συσκευές που θα πωληθούν στα πλαίσια του προγράμματος θα ξεπεράσουν τις 110.000 και παίρνουν από τώρα τα μέτρα τους ώστε να είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στη μεγάλη ζήτηση που αναμένεται να εκδηλωθεί.
Επισημαίνεται ότι αμέσως μετά την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου, δικαιούχοι μαθητές της πρώτης τάξης όλων των γυμνασίων της χώρας θα πάρουν στα χέρια τους επιταγή αξίας 450 ευρώ για την αγορά φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Ο τζίρος που αναμένεται να πραγματοποιηθεί, έρχεται να δώσει βαθιά ανάσα στις επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες- όπως και οι επιχειρήσεις από άλλους κλάδους- πλήττονται από την παγκόσμια οικονομική κρίση και, φυσικά, και από τα ιδιαίτερα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας.
Στροφή στους φορητούς
Αναφορικά με τις κατηγορίες προϊόντων, οι σταθεροί ηλεκτρονικοί υπολογιστές εμφανίζουν μείωση κατά 29,8%. Στο β΄ τρίμηνο του 2009, σύμφωνα με την ΙDC, στην Ελλάδα συνολικά πουλήθηκαν 75.555 τεμάχια σταθερών ηλεκτρονικών υπολογιστών, έναντι 107.684 τεμαχίων στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Κατά την ίδια χρονική περίοδο πουλήθηκαν συνολικά 141.566 φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, έναντι 136.497 τεμαχίων στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας άνοδο κατά 3,7%.
Στους φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές την πρώτη πεντάδα απαρτίζουν οι Ηewlett Ρackard με μερίδιο αγοράς 27,5%, Αcer με μερίδιο 16,6%, Τoshiba με 15,1%, Αsus με 8% και Dell με 6,8%, και ακολουθούν η LG Εlectronics με μερίδιο αγοράς 5,7%, η Sony με 5,5%, η Lenovo με 3,8%, το Πλαίσιο με 3,7% και η Fujitsu με 1,6%.
Προετοιμάζονται για τη μάχη
Λόγω της αναμενόμενης μεγάλης ζήτησης όλες οι επιχειρήσεις- παραγωγής και λιανικής πώλησης- προετοιμάζονται από τώρα, τόσο σε επίπεδο εμπορικής πολιτικής όσο και σε επίπεδο επάρκειας των μοντέλων που εκτιμάται ότι θα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.