5.4.11

Στον ….αέρα οι σχολικές εκδροµές !!

Οι οικονοµικές περικοπές βάζουν τώρα σε κίνδυνο και... τις πολυήµερες σχολικές εκδροµές!
Με επιστολή της προς το υπουργείο Παιδείας, η ΟΛΜΕ προειδοποιεί ότι ίσως πολλοί καθηγητές δεν θα συνοδεύσουν εφέτος τους µαθητές τους, αν δεν πληρωθούν εκτός έδρας, αλλά και δεν θα µετακινηθούν για συµπλήρωση ωραρίου, καθώς τα σχετικά κονδύλια έχουν περικοπεί.
«Τις ευθύνες για τη µη µετακίνηση των συναδέλφων για συµπλήρωση ωραρίου, πραγµατοποίηση των σχολικών εκδροµών κ.ά. αναλαµβάνει εξ ολοκλήρου η ηγεσία του υπουργείου. Πέρα από το νόµιµο δικαίωµά µας στην εκτός έδραςηµερήσια αποζηµίωση (αφορά τις εκδροµές), όταν δεν υπάρχουν χρήµατα για να πληρωθούν αυτές οι αµοιβές, η Πολιτεία αµφισβητεί επίσηµα ότι ο εκπαιδευτικός στιςεκδροµές (και κυρίως στις πολυήµερες µε την ευθύνη 30 παιδιών έκαστος) προσφέρει δύσκολο έργο», αναφέρει η Οµοσπονδία των Καθηγητών και ζητά από την κυβέρνηση να ανακαλέσει τις περικοπέςκονδυλίων για τις µετακινήσεις των εκπαιδευτικών.
Σηµειώνεται ότι σύµφωνα µε τον νόµο, στα σχολεία µπορούννα γίνουν δύο είδη εκδροµών:
– Μία ηµερήσια ανά έτοςγια όλες οι τάξεις. Συµµετέχει τουλάχιστον το 75% των µαθητών. Συνοδεύει ένας καθηγητής ανά 30 µαθητές συν τον αρχηγό.
– Μία πολυήµερη στο εσωτερικό ή εξωτερικό, για τη Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου ΕΠΑΛ. Μέχρι πέντε ηµέρες στο εσωτερικό, έξι σε παραµεθόριες περιοχές και επτά στο εξωτερικό. Η εκδροµή πρέπει να πραγµατοποιείται µέχρι και 15 µέρες πριν από τη λήξη των µαθηµάτων. Συµµετέχει το 75%των µαθητών και συνοδεύει ένας καθηγητής ανά 30 µαθητές στο εσωτερικό και ανά 20 µαθητές στο εξωτερικό συν τον αρχηγό. Ο ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ µε απόφασή του υποχρεώνει πλοίαρχο και ναύκληρο να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη,πληρώνοντας 20.242 ευρώ αποζηµίωση στους γονείς ανήλικου µαθητή, ο οποίος τραυµατίστηκε από τον καταπέλτη του πλοίου στη διάρκεια σχολικής εκδροµής.
Το ατύχηµα είχε γίνει το 1996, αλλά χρειάστηκε να περάσουν 15 χρόνια µέχρις ότου η υπόθεση φτάσει να κριθεί οριστικά και αµετάκλητα από το ανώτατο δικαστήριο.
Σύµφωνα µε το σκεπτικό τηςδικαστικής απόφασης, ο πλοίαρχος και ο ναύκληρος όφειλαν να είχαν διακόψει την επιβίβαση των µαθητών βλέποντας ότι δεν συµµορφώνονται µε τις οδηγίες τους, ενώ έπρεπε να είχαν φροντίσει να στερεώσουν µε καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο τον καταπέλτη, ώστε να µην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία και η ζωή των επιβατών. ΤΑ ΝΕΑ

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου