Στα τέλη Σεπτεμβρίου, ώστε να πληρωθούν μέχρι τέλος Οκτωβρίου,
αναμένονται φέτος τα εκκαθαριστικά του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας
Ακινήτων. Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κύριος
Τρύφωνας Αλεξιάδης, ξεκινά τώρα η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ, ο οποίος «θα
έχει πολύ μικρές αλλαγές από το 2014».
Αυτό σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι θα έχουν περιθώριο για την πληρωμή είτε του συνόλου ή της πρώτης δόσης (έως 5 δόσεις συνολικά) του φόρου, μέχρι τις 30 Οκτωβρίου, δηλαδή την τελευταία εργάσιμη ημέρα του ερχόμενου μήνα. Σημειώνεται ότι ο φόρος μπορεί να πληρωθεί και με πιστωτική κάρτα σε έως 12 άτοκες δόσεις, ανάλογα με την τράπεζα, είτε για το σύνολο του φόρου ή για κάθε μία από τις 5 μηνιαίες δόσεις.
Στην συνέντευξή του στον ΑΝΤ1 ο κ.Αλεξιάδης αναφέρθηκε και στο ζήτημα του Περιουσιολογίου και είπε ότι «πρέπει να κάνουμε αυτά που ορίζει ο νόμος και πάνω σε αυτά δουλεύουμε» και δήλωσε ότι «μέσα στο 2016, χωρίς να ταλαιπωρήσουμε τον κόσμο, θα κάνουμε μία καταγραφή του Περουσιολογίου».
Για τις καθυστερήσεις όμως στις πληρωμές και επιστροφές φόρων σε ιδιώτες (που φτάνουν και στις 1.463 μέρες για τον ΦΠΑ) ισχυρίστηκε πως «δεν υπάρχει εντολή να παγώσουν οι επιστροφές φόρου, απλώς πολλές φορές καθυστερούν λόγω έλλειψης προσωπικού» και εξήγησε ότι «υπάρχει διαδικασία που πρέπει να τηρείται», ενώ τόνισε ότι «το σύστημα πρέπει να γίνει πιο αυτοματοποιημένο», διευκρινίζοντας ότι υπάρχει ο σχετικός σχεδιασμός, όμως «αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα».
Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό, ο κύριος Αλεξιάδης είχε την περασμένη Τετάρτη και συνάντηση με εκπροσώπους της ΠΟΕ-ΔΟΥ, κατά την οποία ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών τόνισε στους εκπροσώπους των εφοριακών ότι:
• Για να μην παραγραφούν χιλιάδες ανέλεγκτες υποθέσεις στο τέλος Δεκεμβρίου, μέχρι το Οκτώβριο θα αποφασιστεί αν θα δοθεί νέα χρονική παράταση της παραγραφής είτε θα επιλεγούν οι πιο σημαντικές προς έλεγχο με risk analysis.
• Οι εφορίες μέσα στο 2016 σταδιακά θα σταματήσουν να υποδέχονται κοινό και όταν απαιτείται προσέλευση στη ΔΟΥ θα γίνεται με ραντεβού για να εξοικονομηθεί προσωπικό για τον έλεγχο.
• Από Οκτώβριο έρχονται αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία και περιμένει προτάσεις για ηλεκτρονική διασύνδεση ταμειακών μηχανών, χρήση καρτών, απλοποίηση φορολογικής διαδικασίας κλπ. από την ΠΟΕ ΔΟΥ.
• Για τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας είπε ότι θα ενισχυθεί, θα μεταφερθούν επιπλέον αρμοδιότητες και θα λειοτυργούν κτηματικές υπηρεσίες σε κάθε νομό.
• Με παρεμβάσεις του στον Υπ. Προστασίας του Πολίτη και τον Υπ. Δικαιοσύνης ζήτησε την περιφρούρηση των συνεργείων ελέγχων, υπήρξε ανταπόκριση, ακόμη και στα νησιά που είναι οξυμένο το θέμα των προσφύγων. Προτεραιότητά του είναι η δημιουργία ενός «Τειρεσία» όσων δεν συνεργάζονται στη διαδικασία του ελέγχου και δυστροπούν. Στα πλαίσια αυτά βγήκε και σχετική εγκύκλιος για την καταγραφή συμβάντων μη συνεργάσιμων ελεγχόμενων.
Σε ό,τι αφορά την μεταφορά αρμοδιοτήτων και προσωπικού από το ΣΔΟΕ , υποστήριξε ότι είναι Υπηρεσιακός Υπουργός και οφείλει να εφαρμόσει τον Νόμο που ψηφίσθηκε, όμως δεν θα γίνει καμία μετακίνηση προσωπικού κατά την προεκλογική περίοδο. Θα ζητηθεί παράταση και θα συμπληρωθούν μόνο τα απογραφικά με την προτίμηση παραμονής ή όχι.
Δήλωσε επίσης, σύμφωνα με στελέχη της ΠΟΕ-ΔΟΥ, ότι:
• Προς το παρόν το ΣΔΟΕ θα λειτουργήσει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αντικείμενο του ΣΔΟΕ θα είναι το οικονομικό έγκλημα, όπλα, ναρκωτικά, διαχειριστικοί έλεγχοι, θέματα απάτης, τήρηση Κοινοτικής νομοθεσίας. Προβλέπεται να ενισχυθεί με προσωπικό και εργαλεία, στα πρότυπα των Ευρωπαϊκών αντίστοιχων σωμάτων, δεν καταργούνται οι οργανικές του θέσεις, μεταφέρονται 500 υπάλληλοι από το ΣΔΟΕ στην Γ.Γ.Δ.Ε.
• Έμπειρο προσωπικό θα φύγει από το ΣΔΟΕ και έμπειρο θα παραμείνει. Δεν θα χάσουν τίποτα οι έμπειροι ελεγκτές και δεν καθιερώνονται οι πιστοποιημένοι. Τα κριτήρια επιλογής δεν θα είναι κομματικά, θα ληφθεί σοβαρά υπόψη η δήλωση προτίμησης και περιμένει προτάσεις από την ΠΟΕ ΔΟΥ για τα κριτήρια και τη διαδικασία.
• Οι υποθέσεις του ΣΔΟΕ θα καταγραφούν με ειδικό τρόπο και θα γίνει επιτροπή από τους εμπλεκόμενους, δηλαδή ΓΓΔΕ, ΣΔΟΕ, Αν. ΥΠΟΙΚ, Υπ. Διαφθοράς, για την επιλογή. Οι Οικονομικοί Εισαγγελείς θα αποφασίσουν από ποια υπηρεσία, ΣΔΟΕ ή ΓΓΔΕ, θα εκτελούνται οι εισαγγελικές παραγγελίες. Οι λίστες θα πάνε πακέτο δεν θα διαμοιρασθούν.
• Προέτρεψε να μην υπάρχει καμία ανησυχία για το ΣΔΟΕ, και ανέφερε: «να μην εκπλαγείτε αν ακόμη έχουν και καλύτερες αμοιβές, όσοι παραμείνουν».
• Μετά από διαπραγμάτευση που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο δεσμεύθηκε να αυξηθούν τα οδοιπορικά και από τη μείωση της φοροδιαφυγής και των δαπανών θα εξοικονομηθούν χρήματα και θα υπάρχει ανταμοιβή για την συμβολή του κλάδου στην σημαντική αύξηση των εσόδων μέσω του Φ.Π.Α. που επιτεύχθηκε το διάστημα του καλοκαιριού με προτεραιότητα τους νέους συναδέλφους.
• Εξετάζει τη δημιουργία μιας διεύθυνσης προσωπικού, ίσως με δύο τμήματα, όπως και παλιά.
Η αναλογία ένας προς ένας που ίσχυσε το προηγούμενο διάστημα ανάμεσα σε ΣΔΟΕ, Δημόσια Περιουσία και ΓΓΔΕ στην επικοινωνία προσωπικού, δεν ισχύει νομοθετικά.
• Η πρότασή του για τη ΓΓΔΕ θα είναι εντός δημοσίου, με νέα δομή.
protothema.gr
Αυτό σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι θα έχουν περιθώριο για την πληρωμή είτε του συνόλου ή της πρώτης δόσης (έως 5 δόσεις συνολικά) του φόρου, μέχρι τις 30 Οκτωβρίου, δηλαδή την τελευταία εργάσιμη ημέρα του ερχόμενου μήνα. Σημειώνεται ότι ο φόρος μπορεί να πληρωθεί και με πιστωτική κάρτα σε έως 12 άτοκες δόσεις, ανάλογα με την τράπεζα, είτε για το σύνολο του φόρου ή για κάθε μία από τις 5 μηνιαίες δόσεις.
Στην συνέντευξή του στον ΑΝΤ1 ο κ.Αλεξιάδης αναφέρθηκε και στο ζήτημα του Περιουσιολογίου και είπε ότι «πρέπει να κάνουμε αυτά που ορίζει ο νόμος και πάνω σε αυτά δουλεύουμε» και δήλωσε ότι «μέσα στο 2016, χωρίς να ταλαιπωρήσουμε τον κόσμο, θα κάνουμε μία καταγραφή του Περουσιολογίου».
Για τις καθυστερήσεις όμως στις πληρωμές και επιστροφές φόρων σε ιδιώτες (που φτάνουν και στις 1.463 μέρες για τον ΦΠΑ) ισχυρίστηκε πως «δεν υπάρχει εντολή να παγώσουν οι επιστροφές φόρου, απλώς πολλές φορές καθυστερούν λόγω έλλειψης προσωπικού» και εξήγησε ότι «υπάρχει διαδικασία που πρέπει να τηρείται», ενώ τόνισε ότι «το σύστημα πρέπει να γίνει πιο αυτοματοποιημένο», διευκρινίζοντας ότι υπάρχει ο σχετικός σχεδιασμός, όμως «αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα».
Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό, ο κύριος Αλεξιάδης είχε την περασμένη Τετάρτη και συνάντηση με εκπροσώπους της ΠΟΕ-ΔΟΥ, κατά την οποία ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών τόνισε στους εκπροσώπους των εφοριακών ότι:
• Για να μην παραγραφούν χιλιάδες ανέλεγκτες υποθέσεις στο τέλος Δεκεμβρίου, μέχρι το Οκτώβριο θα αποφασιστεί αν θα δοθεί νέα χρονική παράταση της παραγραφής είτε θα επιλεγούν οι πιο σημαντικές προς έλεγχο με risk analysis.
• Οι εφορίες μέσα στο 2016 σταδιακά θα σταματήσουν να υποδέχονται κοινό και όταν απαιτείται προσέλευση στη ΔΟΥ θα γίνεται με ραντεβού για να εξοικονομηθεί προσωπικό για τον έλεγχο.
• Από Οκτώβριο έρχονται αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία και περιμένει προτάσεις για ηλεκτρονική διασύνδεση ταμειακών μηχανών, χρήση καρτών, απλοποίηση φορολογικής διαδικασίας κλπ. από την ΠΟΕ ΔΟΥ.
• Για τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας είπε ότι θα ενισχυθεί, θα μεταφερθούν επιπλέον αρμοδιότητες και θα λειοτυργούν κτηματικές υπηρεσίες σε κάθε νομό.
• Με παρεμβάσεις του στον Υπ. Προστασίας του Πολίτη και τον Υπ. Δικαιοσύνης ζήτησε την περιφρούρηση των συνεργείων ελέγχων, υπήρξε ανταπόκριση, ακόμη και στα νησιά που είναι οξυμένο το θέμα των προσφύγων. Προτεραιότητά του είναι η δημιουργία ενός «Τειρεσία» όσων δεν συνεργάζονται στη διαδικασία του ελέγχου και δυστροπούν. Στα πλαίσια αυτά βγήκε και σχετική εγκύκλιος για την καταγραφή συμβάντων μη συνεργάσιμων ελεγχόμενων.
Σε ό,τι αφορά την μεταφορά αρμοδιοτήτων και προσωπικού από το ΣΔΟΕ , υποστήριξε ότι είναι Υπηρεσιακός Υπουργός και οφείλει να εφαρμόσει τον Νόμο που ψηφίσθηκε, όμως δεν θα γίνει καμία μετακίνηση προσωπικού κατά την προεκλογική περίοδο. Θα ζητηθεί παράταση και θα συμπληρωθούν μόνο τα απογραφικά με την προτίμηση παραμονής ή όχι.
Δήλωσε επίσης, σύμφωνα με στελέχη της ΠΟΕ-ΔΟΥ, ότι:
• Προς το παρόν το ΣΔΟΕ θα λειτουργήσει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αντικείμενο του ΣΔΟΕ θα είναι το οικονομικό έγκλημα, όπλα, ναρκωτικά, διαχειριστικοί έλεγχοι, θέματα απάτης, τήρηση Κοινοτικής νομοθεσίας. Προβλέπεται να ενισχυθεί με προσωπικό και εργαλεία, στα πρότυπα των Ευρωπαϊκών αντίστοιχων σωμάτων, δεν καταργούνται οι οργανικές του θέσεις, μεταφέρονται 500 υπάλληλοι από το ΣΔΟΕ στην Γ.Γ.Δ.Ε.
• Έμπειρο προσωπικό θα φύγει από το ΣΔΟΕ και έμπειρο θα παραμείνει. Δεν θα χάσουν τίποτα οι έμπειροι ελεγκτές και δεν καθιερώνονται οι πιστοποιημένοι. Τα κριτήρια επιλογής δεν θα είναι κομματικά, θα ληφθεί σοβαρά υπόψη η δήλωση προτίμησης και περιμένει προτάσεις από την ΠΟΕ ΔΟΥ για τα κριτήρια και τη διαδικασία.
• Οι υποθέσεις του ΣΔΟΕ θα καταγραφούν με ειδικό τρόπο και θα γίνει επιτροπή από τους εμπλεκόμενους, δηλαδή ΓΓΔΕ, ΣΔΟΕ, Αν. ΥΠΟΙΚ, Υπ. Διαφθοράς, για την επιλογή. Οι Οικονομικοί Εισαγγελείς θα αποφασίσουν από ποια υπηρεσία, ΣΔΟΕ ή ΓΓΔΕ, θα εκτελούνται οι εισαγγελικές παραγγελίες. Οι λίστες θα πάνε πακέτο δεν θα διαμοιρασθούν.
• Προέτρεψε να μην υπάρχει καμία ανησυχία για το ΣΔΟΕ, και ανέφερε: «να μην εκπλαγείτε αν ακόμη έχουν και καλύτερες αμοιβές, όσοι παραμείνουν».
• Μετά από διαπραγμάτευση που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο δεσμεύθηκε να αυξηθούν τα οδοιπορικά και από τη μείωση της φοροδιαφυγής και των δαπανών θα εξοικονομηθούν χρήματα και θα υπάρχει ανταμοιβή για την συμβολή του κλάδου στην σημαντική αύξηση των εσόδων μέσω του Φ.Π.Α. που επιτεύχθηκε το διάστημα του καλοκαιριού με προτεραιότητα τους νέους συναδέλφους.
• Εξετάζει τη δημιουργία μιας διεύθυνσης προσωπικού, ίσως με δύο τμήματα, όπως και παλιά.
Η αναλογία ένας προς ένας που ίσχυσε το προηγούμενο διάστημα ανάμεσα σε ΣΔΟΕ, Δημόσια Περιουσία και ΓΓΔΕ στην επικοινωνία προσωπικού, δεν ισχύει νομοθετικά.
• Η πρότασή του για τη ΓΓΔΕ θα είναι εντός δημοσίου, με νέα δομή.
protothema.gr