ΤΟ 55% ....ΦΟΡΟΙ ΣΤΟ ΑΔΗΦΑΓΟ ΔΗΜΟΣΙΟ !!!
Αναλύουμε τι σημαίνουν τα 95 λεπτά που ανακοινώθηκε ως μέση λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης (την οποία εκτιμούμε ότι είναι φτηνή) για τα αστικά κέντρα και για ποσότητες μεγαλύτερες των 500 λίτρων, αν και οι καταναλωτές που αγοράζουν αυτές τις ποσότητες έχουν μειωθεί πολύ.
Η τιμή που φαίνεται να προμηθεύει το διυλιστήριο τις εταιρίες χονδρικής είναι 84,0 λεπτά άρα το υπόλοιπο από τα 95 λεπτά είναι 11 λεπτά που σημαίνει ότι αυτό είναι το περιθώριο για την εταιρία χονδρικής, τον μεταφορέα προς τα πρατήρια και το κέρδος του πρατηριούχου.
Από τα 11 λεπτά πρέπει να αφαιρέσουμε τον ΦΠΑ 24% δηλαδή απομένουν 8,9 λεπτά από εδώ πρέπει να αφαιρέσουμε το κέρδος των 2 πρώτων που εκτιμάτε στη καλύτερη των περιπτώσεων για τους πρατηριούχους το 1,5 λεπτό περίπου, επίσης πρέπει να αφαιρέσουμε τη προμήθεια της τραπεζικής κάρτας περίπου 1 λεπτό, άρα υπόλοιπο 6,4 λεπτά, το κόστος μεταφοράς και του προσωπικού υπολογίζεται όχι λιγότερο από 3 λεπτά, δηλαδή μένουν 3,4 λεπτά τα οποία αναμένεται να φορολογηθούν με 60% με αποτέλεσμα να απομένουν για την επιχείρηση 1,4 λεπτά/ανά λίτρο και δεν έχουμε υπολογίσει το κόστος συντήρησης- ασφάλισης του οχήματος, τέλη κυκλοφορίας και βέβαια ούτε λόγος για απόσβεση νέου βυτιοφόρου.
Δηλαδή για μια μέση παράδοση των 500 λίτρων το επιχειρηματικό κέρδος χωρίς τα προαναφερόμενα έξοδα είναι 7,0 ευρώ. Η δική μας εκτίμηση είναι ότι μία τιμή η οποία θα θεωρούνταν στα όρια του κοστολογίου θα έπρεπε να είναι για τα αστικά κέντρα 99,0 λεπτά. Σαφέστατα προκύπτει ότι ποσότητες μικρότερες, π.χ 200 λίτρων με 1,4 λεπτά περιθώριο δεν είναι κοστολογικά ανεκτές διότι αποδίδουν μόλις 3 ευρώ ανά παράδοση του βυτίου, το οποίο θυμίζουμε ότι ουδεμία σχέση έχει με το μοτοσακό που κάνει διανομή πίτσας.
Η άδικη υπερφορολόγηση του πετρελαίου θέρμανσης κατέστησε το προϊόν πανάκριβο με αποτέλεσμα οι έμποροι να ψάχνουν τη χρυσή τομή διακυβεύοντας την επιβίωση τους.
Από τα 95 λεπτά που σήμερα κοστίζει το πετρέλαιο θέρμανσης στον καταναλωτή οι φόροι υπέρ του κράτους υπερβαίνουν τα 51 λεπτά.
Αναλύουμε τι σημαίνουν τα 95 λεπτά που ανακοινώθηκε ως μέση λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης (την οποία εκτιμούμε ότι είναι φτηνή) για τα αστικά κέντρα και για ποσότητες μεγαλύτερες των 500 λίτρων, αν και οι καταναλωτές που αγοράζουν αυτές τις ποσότητες έχουν μειωθεί πολύ.
Η τιμή που φαίνεται να προμηθεύει το διυλιστήριο τις εταιρίες χονδρικής είναι 84,0 λεπτά άρα το υπόλοιπο από τα 95 λεπτά είναι 11 λεπτά που σημαίνει ότι αυτό είναι το περιθώριο για την εταιρία χονδρικής, τον μεταφορέα προς τα πρατήρια και το κέρδος του πρατηριούχου.
Από τα 11 λεπτά πρέπει να αφαιρέσουμε τον ΦΠΑ 24% δηλαδή απομένουν 8,9 λεπτά από εδώ πρέπει να αφαιρέσουμε το κέρδος των 2 πρώτων που εκτιμάτε στη καλύτερη των περιπτώσεων για τους πρατηριούχους το 1,5 λεπτό περίπου, επίσης πρέπει να αφαιρέσουμε τη προμήθεια της τραπεζικής κάρτας περίπου 1 λεπτό, άρα υπόλοιπο 6,4 λεπτά, το κόστος μεταφοράς και του προσωπικού υπολογίζεται όχι λιγότερο από 3 λεπτά, δηλαδή μένουν 3,4 λεπτά τα οποία αναμένεται να φορολογηθούν με 60% με αποτέλεσμα να απομένουν για την επιχείρηση 1,4 λεπτά/ανά λίτρο και δεν έχουμε υπολογίσει το κόστος συντήρησης- ασφάλισης του οχήματος, τέλη κυκλοφορίας και βέβαια ούτε λόγος για απόσβεση νέου βυτιοφόρου.
Δηλαδή για μια μέση παράδοση των 500 λίτρων το επιχειρηματικό κέρδος χωρίς τα προαναφερόμενα έξοδα είναι 7,0 ευρώ. Η δική μας εκτίμηση είναι ότι μία τιμή η οποία θα θεωρούνταν στα όρια του κοστολογίου θα έπρεπε να είναι για τα αστικά κέντρα 99,0 λεπτά. Σαφέστατα προκύπτει ότι ποσότητες μικρότερες, π.χ 200 λίτρων με 1,4 λεπτά περιθώριο δεν είναι κοστολογικά ανεκτές διότι αποδίδουν μόλις 3 ευρώ ανά παράδοση του βυτίου, το οποίο θυμίζουμε ότι ουδεμία σχέση έχει με το μοτοσακό που κάνει διανομή πίτσας.
Η άδικη υπερφορολόγηση του πετρελαίου θέρμανσης κατέστησε το προϊόν πανάκριβο με αποτέλεσμα οι έμποροι να ψάχνουν τη χρυσή τομή διακυβεύοντας την επιβίωση τους.
Από τα 95 λεπτά που σήμερα κοστίζει το πετρέλαιο θέρμανσης στον καταναλωτή οι φόροι υπέρ του κράτους υπερβαίνουν τα 51 λεπτά.