του Οδυσσέα Βουδούρη
Διαβάζω πρωτοσέλιδο τίτλο μεγάλης και έγκριτης κυριακάτικης
εφημερίδας: "Eurogroup: Δεν
θα χρειαστούν επιπλέον μέτρα στην Ελλάδα". Καθησυχασμένος, ο καθένας καταλαβαίνει: το Eurogroup, θεσμικά και επισήμως, μας διασφαλίζει ότι
εφεξής δεν θα ληφθεί οποιοδήποτε επιπλέον μέτρο.
Όσοι όμως δεν σταθούν στο τίτλο, διαβάζουν στη συνέχεια τις
"λεπτομέρειες": "Η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί άλλο μεγάλο
πακέτο λιτότητας, δηλώνει ο επικεφαλής του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων του Eurogroup, Τόμας Βίζερ".
Ο καθένας καταλαβαίνει την τεράστια απόκλιση ανάμεσα στον τίτλο και
την πραγματικότητα. Αφενός, το "Eurogroup"
προφανώς δεν ταυτίζεται με την άποψη που εξέφρασε ένας απλός τεχνοκράτης,
λίγο-πολύ άγνωστος, μη πολιτικός και μη μέλος του ίδιου του Eurogroup, αφετέρου, η δήλωση αυτή, αν την διαβάσουμε
"ανάμεσα στις γραμμές", σημαίνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που
επιχειρεί να πει ο τίτλος: όχι "μεγάλο" πακέτο λιτότητας, σημαίνει
ότι πρέπει να ετοιμαζόμαστε για "μικρό". Τώρα τι σημαίνει μεγάλο και
μικρό, θα δείξει…
Αν σκεφτούμε ότι η αναλογία αυτών που διαβάζουν όλο το κείμενο σε
σχέση με αυτούς που βλέπουν μόνο τον τίτλο είναι 1 προς 10, αποκτούμε μια ιδέα
για το πως λειτουργεί η σύγχρονη προπαγάνδα.