19.12.17

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΟΥΓΑΝΕΛΗΣ: «Ο ΠΑΝΑΘΗΝΑΊΚΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

«ΑΕΚ ΚΑΙ ΠΑΟΚ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ»
«ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΠΟΥ ΑΠΟΥΣΙΑΖΩ ΑΠΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ»
«ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»

Συνέντευξη: Στην  SPORTDAY και  τον Αντώνη .Α. Αντωνόπουλο

Είναι συνθέτης, Μουσικός, ηθοποιός, τραγουδιστής και δάσκαλος. Έγραψε μουσική για αναρίθμητα θεατρικά έργα σε ραδιόφωνο και τηλεόραση, αλλά και για θεατρικές παραστάσεις, δίδαξε μουσική είναι τακτικός καθηγητής στην Ακαδημία του Μονάχου, μέλος της εταιρίας ελλήνων θεατρικών συγγράφων, βραβευμένος από τον ΟΗΕ και την UNISEF για την διδασκαλία του σε παιδιά με αναπηρία, από την  Δ.Ο.Ε και τα special Olympics,απόφοιτος της αρχιτεκτονικής σχολής του Εθνικού Μετσόβιου πολυτεχνείου. Πολυσχιδείς και πολυτάλαντη προσωπικότητα που από την οντισιόν του Χατζηδάκη, και της Μπουάτ της Πλάκας την 10ετία του 70   το «Αχ Μαρία» αργότερα μέχρι και σήμερα εξακολουθεί να δημιουργεί, να πειραματίζεται και να αυτοσχεδιάζει .Ο  ανατρεπτικός Γιάννης Ζουγανέλης  που υποδύεται τον Αθλητικό συντάκτη εφημερίδας της Νέας Υόρκης στο «Παράξενο Ζευγάρι» του Νήλ Σαϊμον στο θέατρο «Ζήνα» με συμπρωταγωνιστή τον Βραδίμηρο Κυριακίδη, και τραγουδάει στην «Ακτή Πειραιώς» με Μαχαιρίτσα, Παπακωνσταντίνου και Σταρόβα. Ο «Ζούγα» διέκοψε τα γυρίσματα ντοκιμαντέρ για παιδιά με τετραπληγία στο οποίο συμμετέχει ανιδιοτελώς για να μιλήσει στην «Sportday».Τον προκάλεσα να γυρίσει την …ταινία σχεδόν μισό αιώνα πίσω τότε που γνώρισε την Ισιδώρα Σιδέρη «Την γνώρισα στα μέσα της δεκαετίας του 70 τραγουδούσε με τον Θανάση Γκαυφίλλια στην 5η εποχή, τότε που έβραζαν τα όνειρα και τα οράματα ,χαρά και αισιοδοξία για την ζωή. Παντρευτήκαμε ήρθε η Ελεονόρα που είναι ήδη 33χρονών…»
-Η Ελεονόρα που πήρε το ταλέντο και τον δυο και είναι πραγματικό κόσμημα…
ΓΖ: «Πράγματι είναι κόσμημα και είμαι πολύ υπερήφανος για αυτό. Είναι πολύ καλή τραγουδίστρια αλλά και καλή ηθοποιός ,έκανε πολύ μεγάλη επιτυχία υποδυόμενη την Εντιθ Πιάφ (Γαλλίδα τραγουδίστρια)στο Εθνικό θέατρο»
-Εκεί που την είχαν κόψει;
ΓΖ: «Εκεί που την είχαν κόψει, τα λες πολύ σωστά, και την είχαν κόψει άκουσον –άκουσον στο …τραγούδι!!!»
-----------------------------------------------------------------------------------
«ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΗΜΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗΣ ΣΤΗ ΝΕΕΣ ΓΕΝΙΕΣ»
------------------------------------------------------------------------------------
-Συμβαίνουν και αυτά στην χώρα;
ΓΖ: «Στην χώρα συμβαίνουν μόνο αυτά. Υπάρχει έλλειμμα αντιλήψεως ,πίστης στις νέες γενιές ,πίστης στο μέλλον ,για αυτό και περνάμε αυτά που περνάμε»
-Πως αντιμετωπίζεις την Ελεονόρα. Επιτυχημένη καλλιτέχνης αλλά δεν θέλεις και ένα… εγγονάκι;
ΓΖ: «Έχω δύο πλευρές. Η μία που διαπιστώνω την καλλιτεχνική της εξέλιξη και πρόοδο και χαίρομαι πολύ για αυτό, και η άλλη του πατέρα που βεβαίως διακαώς επιθυμεί ένα εγγονάκι και καλώς να έρθει. Δεν εμπλέκομαι όμως και έτσι πρέπει να κάνουμε όλοι να ακλουθούμε μια διακριτική στάση για να ανοίγουν τα παιδιά τα φτερά τους και να αγωνίζονται για την επιτυχία και πρόοδο τους.»
-Φλογέρα 1972.Που σε παραπέμπει αυτή η αναφορά;
ΓΖ: «Στον αείμνηστο αδελφό μου Σάκη Μπουλά
-Σου λείπει ο Σάκης;
ΓΖ: «Ναι μου λείπει πάρα πολύ ο Σάκης,  ήταν ο άνθρωπος που έζησα τα περισσότερα μέχρι τώρα χρόνια της ζωής μου. Τι μου θυμίζεις τώρα. Την οντισιόν του Χατζηδάκη που τον γνώρισα και όταν τον ρώτησε ο Μάνος τι όργανο παίζει του είπε φλογέρα και αυτό ήταν το συνθηματικό της επικοινωνίας μας. Ζήσαμε υπέροχα χρόνια μαζί. Είναι διαρκώς στη σκέψη μου. Είναι αδύνατον να μην είναι…»
------------------------------------------------------------------------------------
«ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
------------------------------------------------------------------------------------
-Ο Γιάννης Ζουγανέλης συνεργάστηκε με μυθικά πρόσωπα της ελληνικής τέχνης. Πιστεύει όμως στην νέα γενιά;
ΓΖ: «Πιστεύω πολύ στους νέους αρκεί να τους δοθεί η ευκαιρία να φανούν. Το σύστημα στην Ελλάδα είναι η ανυπαρξία συστήματος. Αυτό είναι το σύστημα. Είναι κακό το γεγονός ότι όλοι  θέλουν επωνύμους. Έχω την δισκογραφική «Αυλός» και παλαιότερα χρηματοδοτούσα δουλειές νέων καλλιτεχνών , τους οποίους και συστήνω ,τώρα δεν έχω αυτή την πολυτέλεια και γίνεται σε συνεργασία, όπως και το cd που κυκλοφόρησε πρόσφατα «Αλλιώς τα έβλεπα» είναι χρηματοδοτούμενος από μένα. Όταν λέω σε φίλους παραγωγούς ραδιοφωνικούς ,τηλεοπτικούς η και δημοσιογράφους να ασχοληθούν με ένα νέο παιδί σκοντάφτουν πάντα σε απαγορεύσεις. Δεν θα το μάθουν ποτέ αυτό το  παιδί αν δεν του δώσουν χώρο, βήμα, ευκαιρία. Υπάρχουν εξαιρετικοί νέοι στις τέχνες ,τις επιστήμες ,παντού.»
-Σε θυμάμαι χρόνια να μιλάς για το εμείς. Δυστυχώς κυριαρχεί το εγώ…
ΓΖ: «Πράγματι και κυριαρχεί όχι το ωραίο εγώ που αφορά την προσωπικότητα, αλλά αυτό της εγωπάθειας. Του άγω είμαι και κανένας άλλος. Πιστεύω στην ατομικότητα ,δεν πιστεύω στον ατομισμό και έχω πάρει απόσταση από τις κοσμοθεωρίες που θέλουν τους ανθρώπους μάζα.»
-Ήμαστε αμετανόητος λαός;
ΓΖ: «Ο Λαός μας δεν έχει μνήμη. Δεν αποστασιοποιούμαι είμαι απόλυτο μέρος του ακόμη και για πράγματα που δεν συμμετείχε. Αλλά εξελίχθηκε σε εθνικό ελάττωμα η απώλεια μνήμης…»
«Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΙΣΧΥΡΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ»
-Όταν σβήνουν τα φώτα στην σκηνή τι σε στεναχωρεί στην καθημερινότητα;
ΓΖ: «Με στεναχωρεί ο τρόπος που αντιμετωπίζουν η έλληνες την καθημερινότητα περιμένοντας τα πάντα από το κράτος ,ένα κράτος που δεν υπάρχει με ένα κακό σύνταγμα που όλοι υπερασπίζονται. Για μένα είναι κακό σύνταγμα δεν είναι δημοκρατικό σύνταγμα. Γιατί εν τη γένεση του δημιουργήθηκε για να υπερασπίσει το κράτος από τον πολίτη, ενώ η πραγματική δημοκρατία είναι να υπερασπίζεις τον πολίτη από την λαίλαπα του κράτους. Φταίμε όμως και εμείς. Δεν ηχούμε μεταξύ μας καλές συμπεριφορές, δεν ήμαστε αλληλέγγυοι. Υπάρχει μια ψευτο-μαγκιά στον νεοέλληνα. Ο πραγματικά ισχυρός δεν είναι στο πορτοφόλι αλλά στο πνεύμα»
-Η έλλειψη παιδείας έχει συγκεκριμένη στόχευση;
ΓΖ: «Απολύτως, και τα αποτελέσματα αυτής είναι παραπάνω από ξεκάθαρα στις ημέρες μας. Ας θυμηθούν άπαντες τι είχε πει το 1994 ο  πολεμοχαρής Χένρυ Κίσινγκερ μεταξύ άλλων. Ότι αυτός ο λαός θα υποκύψει μόνο αν πολεμηθεί η γλώσσα και η κουλτούρα του. Γιατί όλοι ξέρουν ότι εδω γεννήθηκαν τα πάντα. Άλλα δεν είναι μόνο οι ξένοι είναι και οι δικοί μας. Ήταν αφαιρει ο Τρίτσης τα αρχαία ελληνικά από τα σχολεία και ήλοι οι άλλοι που αφαίρεσα το χρώμα τον ελλήνων, αυτό για μένα σημαίνει προβοκάτσια στην πατρίδα μου…»
«ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΠΟΥ ΑΠΟΥΣΙΑΖΩ ΑΠΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ»
-Γιατί έχεις πει ότι δεν είσαι συνεπής με τα οράματα σου;
ΓΖ: «Όχι δεν είμαι συνεπής, έχω αλλάξει. Δεν είμαι συνεπής γιατί πιάνω τον εαυτό μου να μην είναι μπροστά στους κοινωνικούς αγώνες και αυτή η απουσία  με ενοχλεί. Η ενασχόληση μου με θέματα κοινωνικού ρατσισμού, αναπήρων και συναφή ζητήματα δεν μου το επέτρεψε. Δυο με τρεις ημέρες την εβδομάδα ασχολούμαι με τέτοια θέματα, να βρεθούν χρήματα για παιδιά ,για αναξιοπαθούντες .Αυτές τις ημέρες ολοκληρώνουμε ένα ντοκιμαντέρ  με πραγματικά γεγονότα που αναδεικνύουν την ευφυΐα των τετραπληγικών-παραπληγιών παιδιών. Γιατί ο κόσμος  που βλέπει ένα παιδί σπαστικό πιστεύει ότι είναι χαζό. Τεράστιο λάθος. Υπάρχουν ευφυέστατα άτομα. Αυτό θέλουμε να αναδείξουμε»
-Γιατί είπες ότι δεν θα ξανακάνεις σατιρικό δίσκο;
ΓΖ: «Έχω κάνει cd ολόκληρα με σατυρικά και πολιτικά τραγούδια τα οποία δεν τα επικοινωνούν ,δεν τα παίζουν. Μέσα από αυτά τα τραγούδια αντιπαρατίθεμαι με τον τρόπο που η Ελλάδα ασκεί πολιτική πάνω στους πολίτες και πως οι πολίτες δεν είναι πολίτες πια γιατί έχασαν τις ιδεολογίες τους και παραδόθηκαν. Ο ένας λόγος που το είπα είναι ότι δεν με παίζουν, ο άλλος είναι ότι κάποιον που ασχολείται με την κωμικότητα τον θεωρούν… γελοίο!!!»
-Στο θέατρο «Ζίνα» με το έργο «Παράξενο ζευγάρι» είσαι πρωταγωνιστής και κάνεις τον αθλητικό συντάκτη;
ΓΖ: «Ναι κάνω τον Οσκαρ τον αθλητικό συντάκτη εφημερίδας της Νέας Υόρκης. Το έργο είναι ξεκαρδιστική κωμωδία Η Κωμωδία είναι ότι ποιο σοβαρό υπάρχει στην ζωή, στην καθημερινότητα στον ερώτα στις αντιλήψεις)Ο συγγραφέας Νήλ Σαϊμον έγραψε αυτό το έργο για να τιμήσει την αντρική αλλά και την γυναικεία φιλία. Χαίρομαι που το παίζω μαζί με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη που έχει κάνει και την σκηνοθεσία, αλλά και μια δυνατή ομάδα πολύ καλών ηθοποιών.»
«Ο ΠΑΝΑΘΗΝΑΊΚΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»
-Από παιδί στην Λεωφόρο, έχεις γράψει τραγούδια. Ο Παναθηναϊκός βρίσκεται στο σημείο Ο…
-ΓΔ: «Ο Παναθηναϊκός είναι η απόλυτη αντανάκλαση της κατάντιας της Ελλάδας. Εγώ μεγάλωσα στην Λεωφόρο, ο πατέρας μου Νίκος Ζουγανέλης που ήταν Κωφός και δούλευε εκεί. Τον αγαπώ τον Παναθηναϊκό και πονάω πολύ με όσα συμβαίνουν. Δεν έχω κανένα λόγο να χαϊδέψω την οικογένεια Βαρδινογιάννη αλλά δεν άντεξαν οι άνθρωποι αν υβρίζονται από μεγάλη μερίδα οπαδών. Ευθύνη έχουν και όσοι διαχειρίστηκαν τον Παναθηναϊκό τα τελευταία χρόνια. Πως είναι δυνατόν φέτος ο Παναθηναϊκός χωρίς λεφτά να κάνει 13 μεταγραφές; Γιατί πήρε αρκετούς παίκτες αμφιβόλου αξίας; Γιατί πήρε τον άσχετο προπονητή τον Στραματσόνι, γιατί πήρε τον τελειωμένο Εσιέν; Θεωρώ τον Μαρίνο Ουζουνίδη τον κορυφαίο Έλληνα προπονητή. Ο Παναθηναϊκός φέτος  σώθηκε από τον Ουζουνίδη. Θεωρώ πολύ καλή την πρόταση να δώσουμε όλοι οι Παναθηναϊκοί από 50 ευρώ για να βγει η χρόνια και να δούμε τι μπορεί να γίνει με την ομάδα. Μόνο με ελληνικό μοντέλο μπορεί να σωθεί ο Παναθηναϊκός. Να φύγουν όλοι οι ξένοι παίκτες και να εμπιστευτεί τα ταλέντα που έχει. Να γίνει επανεκκίνησης από το μηδέν.»
«ΑΕΚ ΚΑΙ ΠΑΟΚ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ»
-Τι εντύπωση έχεις από το φετινό πρωτάθλημα της Σ.Λ;
-ΓΖ: «Πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων ποιοτικά πολύ πεσμένο. Ο Ολυμπιακός που εκ των συνθηκών είναι η μεγαλύτερη ελληνική ομάδα, δεν έχει την ομάδα που θα ήθελαν και οι οπαδοί του και θεωρώ ότι σε μεγάλο βαθμό ΑΕΚ και ΠΑΟΚ μπορούν να τον αμφισβητήσουν. Ήδη το θετικό στοιχείο φέτος είναι η ΑΕΚ ,μόνιμος τα τελευταία χρόνια  ο Πανιώνιος και μαγκιά αυτής της ομάδας ανθρώπων που το πέτυχαν. Σε αυτό το μοντέλο πρέπει να πάει  και ο Παναθηναϊκός για να επιστρέψει, ο Ατρόμητος φέτος»
-Τι σου βγαίνει στη σκηνή που δεν σου βγαίνει στη ζωή;
ΓΖ: «Δεν μπορώ εύκολα να κάνω χιούμορ στη ζωή. Ενώ έχω χιούμορ και την αντιμετωπίζω με χιούμορ την ζωή αλά δυσκολεύομαι. Στη σκηνή γίνομαι άλλος άνθρωπος.»
-Θεωρείς ότι ως λαός αυτό-τσαλακωθήκαμε;
ΓΖ: «Πολύ ωραία κουβέντα. Και αυτό-τσλακωθήκαμε,και αυτοαναιρεθήκαμε και αυτό προδοθήκαμε. Με όσα συμβαίνουν οφείλουμε να διορθώσουμε πράγματα όσο είναι καιρός. Έχουμε το μεγαλύτερο μνημείο του Δυτικού πολιτισμού την Ακρόπολη, έχουμε ανεκτίμητα μνημεία πολιτισμού που δεν τα προβάλλουμε δεν τα υπερασπιζόμαστε. Φίλοι μου μουσικοί ξένοι έχουν έρθει τρεις φορές δεν μπόρεσαν να  ανέβουν στο ιερό βράχο. Δεν είναι ντροπή αυτό;»
-Και τι βλέπεις να γίνεται στη συνέχεια;
ΓΖ: «Δεν έχουμε αλλά περιθώρια. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι νομοτελειακό να …γκαζώσουμε προς τα πάνω. Είναι στο dna αυτού του τόπου. Είναι ανάγκη για όλο τον κόσμο αυτή η χώρα να ορθοποδήσει. Η  Επανεκκίνηση της χώρας θα προκύψει μόνο από την δημιουργία και την παραγωγή. Μέσα από την επανάσταση των νέων σε όλα τα επαγγέλματα και σε όλους τους χώρους. Μόνο έτσι θα σταματήσει η «αιμορραγία» της χώρας. Δεν πιστεύω στην Ελπίδα .Έχω ένα μότο στη ζωή μου το σήμερα είναι το αύριο του χθες. Πίστευε στην δυναμική του παρόντος .Εν όψει των αγίων ημερών που άρχονται ας ρίξουν ματιές όλοι στους διπλανούς για να διακρίνουν την ανάγκη. Οι πνευματικοί άνθρωποι αυτού του τόπου έχουν χρέος να βγουν στα ΜΜΕ και να αντιδράσουν .Χαίρομαι τον λόγο και την σεμνότητα του Στέλιου Ράμφου. Να είναι καλά γιατί βγαίνει στα μέσα και φωτίζει τους ανθρώπους. Έχουμε χρέος να βγούμε μπροστά έστω και με κόστος για να ανοίξουμε δρόμους στα νέα παιδιά. Το καλύτερο ρίσκο είναι το ρίσκο του μέλλοντος μας»

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου