Μετά τις τελευταίες αρνητικές εξελίξεις για την τύχη της Ολυμπίας Οδού, ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς επικοινώνησε με τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κύριο Μάκη Βορίδη. Τόνισε στον Υπουργό τη θεμελιώδη και πολύπλευρη αναπτυξιακή σημασία που έχει για τη Δυτική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τη Μεσσηνία η υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης, με τη φιλοσοφία και τους όρους που είχε αρχικά σχεδιαστεί και αποτελούν σήμερα νόμο του κράτους.
Mετά από συνεννόηση με πολλούς Βουλευτές της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ο κ. Κουσελάς ζήτησε από τον κ. Βορίδη να έλθει στην Επιτροπή και να την ενημερώσει για τις προθέσεις της Κυβέρνησης σχετικά με την εκτέλεση του έργου.
Ο κ. Βορίδης άκουσε με κατανόηση το πρόβλημα και δεσμεύτηκε στο επόμενο δεκαήμερο να ζητήσει τη σύγκλιση της Επιτροπής, προκειμένου να ενημερώσει τους Βουλευτές για το μεγάλο αυτό θέμα.
Πέραν των παραπάνω, ο κ. Κουσελάς κατέθεσε για αυτό το ζήτημα Αναφορά στη Βουλή, προς τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.
Το πλήρες κείμενο της Αναφοράς έχει ως εξής:
«Σας διαβιβάζω την από 30-11-2011 επιστολή του Προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Γιώργου Καραμπάτου, η οποία αναφέρεται διεξοδικά στα πολλά και βάσιμα επιχειρήματα τα οποία επιβάλλουν να εκτελεστεί πλήρως το έργο κατασκευής της Νότιας Ιόνιας (Ολυμπίας) οδού, καλύπτοντας και το κομμάτι Πύργος-Τσακώνα, όπως είχε εξαρχής προβλεφθεί στη Σύμβαση Παραχώρησης που κύρωσε η Βουλή.
‘Οπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στο συνημμένο,
- εάν ο συγκεκριμένος άξονας σταματήσει στην Πάτρα ή στον Πύργο και δεν συνδεθεί με τη Μεσσηνία, θα υπάρξει σοβαρό πλήγμα για τον τουρισμό, ειδικά σε εκείνο το σημαντικό κομμάτι του που χρησιμοποιεί ως πύλη θαλάσσιας εισόδου την Πάτρα.
- εκτός από σημαντικότατη τουριστική πύλη, η Πάτρα είναι και πύλη εμπορευματικών μεταφορών. Στο πλαίσιο ενός σχεδιασμού συνδυασμένων μεταφορών, θα υπάρξουν τόσο σημαντικά και πολλαπλασιαστικά αναπτυξιακά οφέλη, όσο και αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου, από τη σύνδεσή της με τη Μεσσηνία και την Καλαμάτα.
- υπάρχουν βιώσιμες λύσεις τόσο για την προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα, όσο και για τους κυκλοφοριακούς φόρτους, των οποίων η μείωση θα συμβεί, ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία, μόνο εάν και εφόσον περικοπεί το έργο.
‘Οπως επανειλημμένα σας έχω ενημερώσει, ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου αναπτυξιακού έργου έγινε με συγκεκριμένη φιλοσοφία ολοκληρωμένης οδικής δικτύωσης και πολλαπλού αναπτυξιακού οφέλους για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Συνεπώς δεν νοείται περικοπή της Ολυμπίας οδού και εξαίρεση από αυτήν της Μεσσηνίας. Παρακαλώ να λάβετε σοβαρά υπόψη τα εκτιθέμενα στο συνημμένο και να προβείτε το ταχύτερο στις κατάλληλες ενέργειες για την πλήρη και ομαλή υλοποίηση του έργου.»
Mετά από συνεννόηση με πολλούς Βουλευτές της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ο κ. Κουσελάς ζήτησε από τον κ. Βορίδη να έλθει στην Επιτροπή και να την ενημερώσει για τις προθέσεις της Κυβέρνησης σχετικά με την εκτέλεση του έργου.
Ο κ. Βορίδης άκουσε με κατανόηση το πρόβλημα και δεσμεύτηκε στο επόμενο δεκαήμερο να ζητήσει τη σύγκλιση της Επιτροπής, προκειμένου να ενημερώσει τους Βουλευτές για το μεγάλο αυτό θέμα.
Πέραν των παραπάνω, ο κ. Κουσελάς κατέθεσε για αυτό το ζήτημα Αναφορά στη Βουλή, προς τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.
Το πλήρες κείμενο της Αναφοράς έχει ως εξής:
«Σας διαβιβάζω την από 30-11-2011 επιστολή του Προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Γιώργου Καραμπάτου, η οποία αναφέρεται διεξοδικά στα πολλά και βάσιμα επιχειρήματα τα οποία επιβάλλουν να εκτελεστεί πλήρως το έργο κατασκευής της Νότιας Ιόνιας (Ολυμπίας) οδού, καλύπτοντας και το κομμάτι Πύργος-Τσακώνα, όπως είχε εξαρχής προβλεφθεί στη Σύμβαση Παραχώρησης που κύρωσε η Βουλή.
‘Οπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στο συνημμένο,
- εάν ο συγκεκριμένος άξονας σταματήσει στην Πάτρα ή στον Πύργο και δεν συνδεθεί με τη Μεσσηνία, θα υπάρξει σοβαρό πλήγμα για τον τουρισμό, ειδικά σε εκείνο το σημαντικό κομμάτι του που χρησιμοποιεί ως πύλη θαλάσσιας εισόδου την Πάτρα.
- εκτός από σημαντικότατη τουριστική πύλη, η Πάτρα είναι και πύλη εμπορευματικών μεταφορών. Στο πλαίσιο ενός σχεδιασμού συνδυασμένων μεταφορών, θα υπάρξουν τόσο σημαντικά και πολλαπλασιαστικά αναπτυξιακά οφέλη, όσο και αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου, από τη σύνδεσή της με τη Μεσσηνία και την Καλαμάτα.
- υπάρχουν βιώσιμες λύσεις τόσο για την προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα, όσο και για τους κυκλοφοριακούς φόρτους, των οποίων η μείωση θα συμβεί, ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία, μόνο εάν και εφόσον περικοπεί το έργο.
‘Οπως επανειλημμένα σας έχω ενημερώσει, ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου αναπτυξιακού έργου έγινε με συγκεκριμένη φιλοσοφία ολοκληρωμένης οδικής δικτύωσης και πολλαπλού αναπτυξιακού οφέλους για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Συνεπώς δεν νοείται περικοπή της Ολυμπίας οδού και εξαίρεση από αυτήν της Μεσσηνίας. Παρακαλώ να λάβετε σοβαρά υπόψη τα εκτιθέμενα στο συνημμένο και να προβείτε το ταχύτερο στις κατάλληλες ενέργειες για την πλήρη και ομαλή υλοποίηση του έργου.»