Μετά τις πρόσφατες δηλώσεις της κας. Γιαννακοπούλου, σχετικά με την Ολύμπια Οδό, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων απάντησε στην κα. Γιαννακοπούλου, ως εξής:
Αγαπητή Νάντια,Αφήνοντας πίσω τις ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης των κατασκευαστών και των τραπεζών για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, θέλω να τονίσω για μια ακόμα φορά ότι η θέση του ΥΠΥΜΕΔΙ είναι σταθερή και σαφής.
Δυστυχώς όμως, τα προβλήματα των προηγούμενων χρόνων σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, δυσκολεύουν την εξεύρεση της καλύτερης λύσης.
Το ΥΠΥΜΕΔΙ από την αρχή που αναλάβαμε την διακυβέρνηση της χώρας, δούλεψε για να δώσει λύσεις που υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου και την ανάπτυξη της περιοχής.
Είμαι πεπεισμένος ότι η λύση μπορεί να βρεθεί και με την βοήθεια της Ε.Ε και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Προτάσεις και σενάρια έχουν υπάρξει πολλά, από διάφορες πλευρές και ιδιαίτερα από τους τεχνικούς συμβούλους. Τα δύο βασικά είναι αυτά που αναφέρω και στην απάντηση μου στην σχετική αναφορά σου, ΠΑΒ 539/03-11-2011. Η θέση όμως η δική μου αλλά και του Υπουργείου, είναι ότι μπορεί και πρέπει η σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού να καλύπτει το τμήμα τουλάχιστον μέχρι τον Πύργο, σε αυτή την προγραμματική περίοδο.
Αυτό γιατί, όπως γνωρίζεις υπάρχει οριστική απαγόρευση από το Συμβούλιο της Επικρατείας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου : από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα, στα σύνορα Ηλείας – Μεσσηνίας, σε μήκος 22 χλμ περίπου.
Στο τμήμα αυτό θα υπάρξουν σημαντικές παρεμβάσεις για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας του σημερινού οδικού άξονα, στα πλαίσια των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Στην επόμενη προγραμματική περίοδο μπορεί και πρέπει να μελετηθεί και να κατασκευαστεί η ανατολική παράκαμψη της λίμνης Καϊάφα.
Κλείνοντας, θα ήθελα να σου τονίσω για ακόμα μία φορά, αυτό που ήδη γνωρίζεις. Το πρόβλημα βρίσκεται στην ιδιωτική πλευρά και κυρίως στις τράπεζες.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Μαγκριώτης