27.12.19

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ:ΣΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ.Α.ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ - ΙΩΑΝΝΑ ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΥ: ΠΙΝΕΛΙΕΣ ΣΤΗ ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ

Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στην σχολή Καλών Τεχνών και εργάζεται στο εικαστικό εργαστήρι του Δήμου Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ». 
Η νεαρή ταλαντούχα εικαστικός Ιωάννα Μιχοπούλου προ καιρού πραγματοποίησε την τρίτη έκθεση ζωγραφικής της στην Αθήνα με θέμα «Η Ψυχή της Ελιάς».
Η Ιωάννα έχοντας εικόνες και παραστάσεις από τους ελαιώνες της ιδιαίτερης πατρίδας της στο Πετροχώρι Μεσσηνίας αποτυπώνει περίτεχνα με ιδιαίτερους
γραμμικούς σχηματισμούς και ποικιλομορφία χρωμάτων τους κορμούς της ελιάς. 
Η ψυχή της ελιάς ως σύμβολο ιστορίας και δύναμης δίνει τον παλμό των έργων με μια αίσθηση έντονα προσωπική και ισχυρή.
Συνάντησα την ζωγράφο στο χώρο της έκθεσης αναζητώντας τις προκλήσεις της, τους λόγους επιλογής ως θέμα της Ελιάς και τον στόχο της πολύ ιδιαίτερης και σπουδαίας δουλειάς της.
-Γιατί επέλεξες ως θέμα της έκθεσης σου την Ελιά;
-Μεγάλωσα κάθε καλοκαίρι στο χωριό του Πατέρα μου το Πετροχώρι Μεσσηνίας με τις ελιές της μεσσηνιακής γης να είναι καθημερινή μου εικόνα. Αυτό που θέλησα να αναδείξω είναι οι
ποικιλομορφία των σχηματισμών που δημιουργούνται στους κορμούς των δέντρων της ελιάς. Η κίνηση ,οι εναλλαγές, τα χρώματα .
-Πως περιγράφεται η ιδιαίτερη τεχνοτροπία που χρησιμοποιείς στα έργα σου;
-Θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως ενιαίο πλακάτο χρώμα χωρίς πολλές αναμίξεις.
-Η χρησιμοποίηση πολλών χρωμάτων γιατί έγινε;
-Το χρώμα μου δίνει χαρά, μου δίνει ζωή είναι το στοιχείο μου. Μου αρέσει να αποδίδω τις σκέψεις μου, τις αναζητήσεις μου και την οπτική μου για τον κόσμο μέσα από τα χρώματα.
-Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής των θεματικών σου;
-Εξαρτάται τι με εμπνέει. Από το περιβάλλον μου και γενικά την καθημερινότητα μου μπορεί να δημιουργηθούν προκλήσεις που με ωθούν να αποφασίσω να τις αποτυπώσω στον καμβά.
-Στην πολύ αξιόλογη δουλειά σου αν δεν κάνω λάθος η ψυχή της ελιάς είναι οι κορμοί της;
-Πολύ σωστά έτσι είναι. Οι κορμοί που δεν μοιάζουν μεταξύ τους φυσικά. Το κάθε δέντρο έχει το δικό του χαρακτήρα ,την δική του ψυχή. Και αυτό είναι που με γοητεύει.
-θα σε γοήτευε ως καλλιτέχνη ένας πινάκας με την ψυχή της ελιάς να τον επέλεγε κάποιος που δεν μεγάλωσε με εικόνες όπως εσύ;
-Ένας από τους λόγους ήταν και η πρόθεση μου να γίνει η ψυχή της ελιάς αίτια γνωριμίας με ανθρώπους που δεν είχαν την δική μας ευλογία.
-Ποιοι είναι οι γενικότεροι προβληματισμοί σου ως νεαρή εικαστικός;
-Πέραν της φιλοδοξίας μου να διακριθώ και να καταξιωθώ  στον εικαστικό χώρο θεωρώ εξ ισου σημαντικό να δίνω μέσα από τις δουλειές μου την δυνατότητα στον κόσμο που δεν γνωρίζει λεπτομέρειες του χώρου να κατανοεί τα έργα μου και τι ακριβώς θέλω να εκφράσω.
-Η Νεαρή και φέρελπις εικαστικός ειχε ως βασικη πηγη έμπνευσης τους ελαιώνες της περιοχής του Ομηρικού βασιλιά Νέστορα .
Για την Ιωάννα Μιχοπούλου είπε:
«Η Ιωάννα Μιχοπούλου είναι χαρισματική καλλιτέχνης προικισμένη με ευαισθησία και σθεναρή επίμονη στην ερεύνα. Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον έργο της Ιωάννας Μιχοπούλου είναι μια υπόσχεση της ίδιας για ένα πολύ σπουδαίο εικαστικό έργο στην συνέχεια…»
ΒΙΚΥ ΤΣΛΑΜΑΤΑ
Καθηγήτρια Χαρακτικής Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.
τ. Διευθύντρια του β΄ εργαστηρίου Α.Σ.Κ.Τ.
-Χωρίς να είμαι φυσικά ειδικός βασιζόμενος στην εμπειρία μου και τις όποιες γνώσεις αποκόμισα μέσα από συζητήσεις με ανθρώπους του καλλιτεχνικού χώρου εκτιμώ ότι η Ιωάννα Μιχοπούλου έχει μακρύ καλλιτεχνικό βίο να διανύσει υποσχόμενη σπουδαίες διαδρομές.
-Οι πινελιές  της στην ψυχή της ελιάς ήταν ξεχωριστές και ιδιαίτερες αναδεικνύοντας το μεγαλείο και τον πλούτο του ευλογημένοι δέντρου που αποτελεί σημείο αναφοράς της ιδιαίτερης πατρίδας μας.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου