Αυτό κι αν είναι από τα... άγραφα! Του έβαλαν πρόστιμο για ένα δικό τους λάθος, το οποίο ανακάλυψαν με καθυστέρηση δύο ετών!
Η υπόθεση έχει ως «πρωταγωνιστή» τον 45χρονο Πατρινό Κ.Σ., ο οποίος επισκέφθηκε πριν από λίγες ημέρες υποκατάστημα των διοικητικών υπηρεσιών του ΙΚΑ προκειμένου να τακτοποιήσει κάποιες οικονομικές εκκρεμότητες που αφορούσαν στην πληρωμή ενσήμων εργατών, οι οποίοι είχαν αναλάβει να κτίσουν το εξοχικό του σπίτι, σε παραλία της δυτικής Αχαΐας. Οι οικοδομικές εργασίες σχετίζονταν άμεσα με το πρόβλημα που προέκυψε και το οποίο αποτέλεσε αφορμή για να προκληθεί ολόκληρο επεισόδιο, έστω κι αν ο συμπολίτης δεν μπόρεσε τελικά να... βγάλει άκρη.
Άρχισε να κατασκευάζει το σπίτι του το 2009 και από τότε πλήρωνε κανονικά και μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες τα ένσημα των εργατών και όλες τις άλλες οικονομικές υποχρεώσεις του. Όμως το 2009 είχε γίνει ένα αθροιστικό λάθος ύψους 100 ευρώ περίπου. Το λάθος, βέβαια, είχε γίνει από υπάλληλο του ασφαλιστικού φορέα. Δηλαδή, ο ιδιοκτήτης του σπιτιού είχε πάει στο υποκατάστημα για να καταβάλει τα ένσημα των εργατών και ο υπάλληλος έκανε ένα λάθος στην πρόσθεση και του ζήτησε να καταθέσει κατά 100 ευρώ λιγότερα χρήματα απ' ό,τι έπρεπε. Ο Κ.Σ. έδωσε το χρηματικό ποσό που του ζητήθηκε χωρίς φυσικά να γνωρίζει πως υπήρχε λάθος. Από τότε μέχρι σήμερα έχει επισκεφθεί το υποκατάστημα άλλες έξι με επτά φορές για τον ίδιο λόγο.
Στην τελευταία του επίσκεψη, όμως, του είπαν πως ανακάλυψαν το αθροιστικό λάθος κατά τη διάρκεια ενός ελέγχου που είχαν κάνει αυτήν την περίοδο. Ο ίδιος προθυμοποιήθηκε αμέσως να πληρώσει τα 100 ευρώ που ήταν η διαφορά, αλλά... έπεσε από τα σύννεφα, όταν του είπαν πως εκτός από τα 100 ευρώ έπρεπε να πληρώσει κι ένα πρόστιμο ύψους 21 ευρώ...
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΚΑ
«Έτσι λειτουργεί το σύστημα...»
Ο Κ.Σ. προσπαθούσε να καταλάβει το λόγο για τον οποίο το ΙΚΑ ήθελε να του επιβάλει πρόστιμο. «Συγγνώμη, αλλά πρόκειται για λάθος που ανακαλύψατε τώρα και μου το ανακοινώσατε τώρα. Για ποιο λόγο να πληρώσω πρόστιμο;», ρώτησε τον υπάλληλο του ΙΚΑ ο ιδιοκτήτης του σπιτιού. Και αντί να πάρει μιαν απάντηση, ο υπάλληλος τον παρέπεμψε σε ανώτερο διοικητικό υπάλληλο. Εκεί ο Κ.Σ. επανέλαβε το ερώτημα. Και ποια απάντηση πήρε; «Έτσι λειτουργεί το σύστημα, κύριε...». «Μα μιλάτε σοβαρά; Αυτή είναι η απάντησή σας; Κάνατε ένα λάθος που ανακαλύψατε εσείς με δύο χρόνια καθυστέρηση. Προθυμοποιήθηκα να πληρώσω και μου ζητάτε να πληρώσω και πρόστιμο από πάνω;», ξαναρώτησε ο πολίτης, κάνοντας το σταυρό του. Στο τέλος, όμως, πλήρωσε το πρόστιμο, βλέποντας ότι δεν έβρισκε με τίποτα το δίκιο του... dete.gr
Η υπόθεση έχει ως «πρωταγωνιστή» τον 45χρονο Πατρινό Κ.Σ., ο οποίος επισκέφθηκε πριν από λίγες ημέρες υποκατάστημα των διοικητικών υπηρεσιών του ΙΚΑ προκειμένου να τακτοποιήσει κάποιες οικονομικές εκκρεμότητες που αφορούσαν στην πληρωμή ενσήμων εργατών, οι οποίοι είχαν αναλάβει να κτίσουν το εξοχικό του σπίτι, σε παραλία της δυτικής Αχαΐας. Οι οικοδομικές εργασίες σχετίζονταν άμεσα με το πρόβλημα που προέκυψε και το οποίο αποτέλεσε αφορμή για να προκληθεί ολόκληρο επεισόδιο, έστω κι αν ο συμπολίτης δεν μπόρεσε τελικά να... βγάλει άκρη.
Άρχισε να κατασκευάζει το σπίτι του το 2009 και από τότε πλήρωνε κανονικά και μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες τα ένσημα των εργατών και όλες τις άλλες οικονομικές υποχρεώσεις του. Όμως το 2009 είχε γίνει ένα αθροιστικό λάθος ύψους 100 ευρώ περίπου. Το λάθος, βέβαια, είχε γίνει από υπάλληλο του ασφαλιστικού φορέα. Δηλαδή, ο ιδιοκτήτης του σπιτιού είχε πάει στο υποκατάστημα για να καταβάλει τα ένσημα των εργατών και ο υπάλληλος έκανε ένα λάθος στην πρόσθεση και του ζήτησε να καταθέσει κατά 100 ευρώ λιγότερα χρήματα απ' ό,τι έπρεπε. Ο Κ.Σ. έδωσε το χρηματικό ποσό που του ζητήθηκε χωρίς φυσικά να γνωρίζει πως υπήρχε λάθος. Από τότε μέχρι σήμερα έχει επισκεφθεί το υποκατάστημα άλλες έξι με επτά φορές για τον ίδιο λόγο.
Στην τελευταία του επίσκεψη, όμως, του είπαν πως ανακάλυψαν το αθροιστικό λάθος κατά τη διάρκεια ενός ελέγχου που είχαν κάνει αυτήν την περίοδο. Ο ίδιος προθυμοποιήθηκε αμέσως να πληρώσει τα 100 ευρώ που ήταν η διαφορά, αλλά... έπεσε από τα σύννεφα, όταν του είπαν πως εκτός από τα 100 ευρώ έπρεπε να πληρώσει κι ένα πρόστιμο ύψους 21 ευρώ...
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΚΑ
«Έτσι λειτουργεί το σύστημα...»
Ο Κ.Σ. προσπαθούσε να καταλάβει το λόγο για τον οποίο το ΙΚΑ ήθελε να του επιβάλει πρόστιμο. «Συγγνώμη, αλλά πρόκειται για λάθος που ανακαλύψατε τώρα και μου το ανακοινώσατε τώρα. Για ποιο λόγο να πληρώσω πρόστιμο;», ρώτησε τον υπάλληλο του ΙΚΑ ο ιδιοκτήτης του σπιτιού. Και αντί να πάρει μιαν απάντηση, ο υπάλληλος τον παρέπεμψε σε ανώτερο διοικητικό υπάλληλο. Εκεί ο Κ.Σ. επανέλαβε το ερώτημα. Και ποια απάντηση πήρε; «Έτσι λειτουργεί το σύστημα, κύριε...». «Μα μιλάτε σοβαρά; Αυτή είναι η απάντησή σας; Κάνατε ένα λάθος που ανακαλύψατε εσείς με δύο χρόνια καθυστέρηση. Προθυμοποιήθηκα να πληρώσω και μου ζητάτε να πληρώσω και πρόστιμο από πάνω;», ξαναρώτησε ο πολίτης, κάνοντας το σταυρό του. Στο τέλος, όμως, πλήρωσε το πρόστιμο, βλέποντας ότι δεν έβρισκε με τίποτα το δίκιο του... dete.gr