ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς α) τον Υπουργό Εσωτερικών
β) τον Υπουργό Οικονομικών
γ) τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
«Μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του οδικού τμήματος Γαργαλιάνοι – Ρωμανού Μεσσηνίας»
Το τμήμα Γαργαλιάνοι – Ρωμανού, μήκους περίπου 12 χιλιομέτρων του οδικού άξονα Κυπαρισσία – Φιλιατρά - Πύλος που θα ολοκληρώσει τη σύνδεση της βορειοδυτικής με τη νοτιοδυτική Μεσσηνία είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα του νομού που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τον Σεπτέμβριο του 2008. Έχει ενταχθεί στο Γ’ ΚΠΣ, αλλά τρία χρόνια μετά την αρχική προθεσμία ολοκλήρωσής του δεν έχει τελειώσει η υπόθεση των απαλλοτριώσεων και υπάρχουν συγκεκριμένα τμήματα κατά μήκος του, στα οποία ο ανάδοχος δεν μπορεί να κάνει εργασίες.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελευθερία», το έργο έχει σταματήσει εδώ και μήνες, παρότι έχει οργανωμένο και πλήρες εργοτάξιο. Ο ανάδοχος έχει κάνει αίτηση διάλυσης εργολαβίας και ζητεί πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ για απώλειες εσόδων, λόγω καθυστερήσεων και αδυναμιών υλοποίησης εργασιών, που δεν ήταν από υπαιτιότητά του, ζήτημα το οποίο βρίσκεται υπό διερεύνηση από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο υπογράφηκε στις 26 Ιανουαρίου του 2007, με προϋπολογισμό 17,8 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί σε 600 ημέρες, δηλαδή στις 17 Σεπτεμβρίου του 2008. Ξεκίνησε, όμως, με μεγάλη καθυστέρηση, τον Οκτώβριο του 2007, με επιτάξεις σε λίγες όμως ιδιοκτησίες, ενώ η διαδικασία των απαλλοτριώσεων καθυστερούσε. Οι τελευταίες απαλλοτριώσεις εκδικάστηκαν το φετινό Μάιο μετά από 4 αναβολές σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, ενώ η απόφαση για τον ορισμό προσωρινής τιμής μονάδας ακόμα δεν έχει εκδοθεί.
Το έργο υλοποιήθηκε, τελικά, με αργούς ρυθμούς στο μεγαλύτερο μέρος του και λόγω καθυστερήσεων στις πληρωμές (ήταν έργο - γέφυρα από το Γ’ ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ), από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και από μετακινήσεις δικτύων της ΔΕΗ και άλλων οργανισμών, ενώ χρειάστηκε και συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 1.344.000 ευρώ, οι εργασίες της οποίας έχουν υλοποιηθεί. Όσον αφορά τη σημερινή του εικόνα, το έργο σύμφωνα με ενημέρωση από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας έχει υλοποιηθεί κατά 70%. Κατόπιν αυτών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
1. Γιατί καθυστέρησαν να εκδικαστούν οι σχετικές υποθέσεις και γιατί αναβλήθηκαν τέσσερις (4) φορές, με αποτέλεσμα ακόμη να μην υπάρχουν αποφάσεις, έστω για την προσωρινή τιμή μονάδας;
2. Πότε αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση ορισμού τιμής μονάδας των απαλλοτριώσεων που υπολείπονται και εκδικάστηκαν πρόσφατα;
3. Έχουν προϋπολογιστεί τα κονδύλια, έστω κατά προσέγγιση, για την αποζημίωση των ιδιοκτητών των κτημάτων που θα απαλλοτριωθούν;
Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου
Προς α) τον Υπουργό Εσωτερικών
β) τον Υπουργό Οικονομικών
γ) τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
«Μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του οδικού τμήματος Γαργαλιάνοι – Ρωμανού Μεσσηνίας»
Το τμήμα Γαργαλιάνοι – Ρωμανού, μήκους περίπου 12 χιλιομέτρων του οδικού άξονα Κυπαρισσία – Φιλιατρά - Πύλος που θα ολοκληρώσει τη σύνδεση της βορειοδυτικής με τη νοτιοδυτική Μεσσηνία είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα του νομού που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τον Σεπτέμβριο του 2008. Έχει ενταχθεί στο Γ’ ΚΠΣ, αλλά τρία χρόνια μετά την αρχική προθεσμία ολοκλήρωσής του δεν έχει τελειώσει η υπόθεση των απαλλοτριώσεων και υπάρχουν συγκεκριμένα τμήματα κατά μήκος του, στα οποία ο ανάδοχος δεν μπορεί να κάνει εργασίες.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελευθερία», το έργο έχει σταματήσει εδώ και μήνες, παρότι έχει οργανωμένο και πλήρες εργοτάξιο. Ο ανάδοχος έχει κάνει αίτηση διάλυσης εργολαβίας και ζητεί πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ για απώλειες εσόδων, λόγω καθυστερήσεων και αδυναμιών υλοποίησης εργασιών, που δεν ήταν από υπαιτιότητά του, ζήτημα το οποίο βρίσκεται υπό διερεύνηση από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο υπογράφηκε στις 26 Ιανουαρίου του 2007, με προϋπολογισμό 17,8 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί σε 600 ημέρες, δηλαδή στις 17 Σεπτεμβρίου του 2008. Ξεκίνησε, όμως, με μεγάλη καθυστέρηση, τον Οκτώβριο του 2007, με επιτάξεις σε λίγες όμως ιδιοκτησίες, ενώ η διαδικασία των απαλλοτριώσεων καθυστερούσε. Οι τελευταίες απαλλοτριώσεις εκδικάστηκαν το φετινό Μάιο μετά από 4 αναβολές σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, ενώ η απόφαση για τον ορισμό προσωρινής τιμής μονάδας ακόμα δεν έχει εκδοθεί.
Το έργο υλοποιήθηκε, τελικά, με αργούς ρυθμούς στο μεγαλύτερο μέρος του και λόγω καθυστερήσεων στις πληρωμές (ήταν έργο - γέφυρα από το Γ’ ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ), από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και από μετακινήσεις δικτύων της ΔΕΗ και άλλων οργανισμών, ενώ χρειάστηκε και συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 1.344.000 ευρώ, οι εργασίες της οποίας έχουν υλοποιηθεί. Όσον αφορά τη σημερινή του εικόνα, το έργο σύμφωνα με ενημέρωση από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας έχει υλοποιηθεί κατά 70%. Κατόπιν αυτών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
1. Γιατί καθυστέρησαν να εκδικαστούν οι σχετικές υποθέσεις και γιατί αναβλήθηκαν τέσσερις (4) φορές, με αποτέλεσμα ακόμη να μην υπάρχουν αποφάσεις, έστω για την προσωρινή τιμή μονάδας;
2. Πότε αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση ορισμού τιμής μονάδας των απαλλοτριώσεων που υπολείπονται και εκδικάστηκαν πρόσφατα;
3. Έχουν προϋπολογιστεί τα κονδύλια, έστω κατά προσέγγιση, για την αποζημίωση των ιδιοκτητών των κτημάτων που θα απαλλοτριωθούν;
Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου