Το μεγάλο «σάλτο» του σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή, η υπερπαραγωγή «Ο Θεός
αγαπάει το χαβιάρι», θα βγει στις αίθουσες στις 11 Οκτωβρίου. Η επική
ταινία, της οποίας τα γυρίσματα ολοκληρώθηκαν, καταπιάνεται με τη
συναρπαστική, αληθινή ιστορία του μεγάλου εθνικού ευεργέτη και ευπατρίδη
Ιωάννη Βαρβάκη.
«Θα πάρει δύναμη ο Έλληνας θεατής» λέει μιλώντας στο ΑΜΠΕ ο ταλαντούχος σκηνοθέτης, ο οποίος διεκδικεί να κάνει ταινίες πάνω στο βίο μεγάλων Ελλήνων, των οποίων η ζωή, με κάποιο τρόπο, έγινε παράδειγμα και ανυψώνει το ελληνικό αίσθημα.
«Πιστεύω ότι μεγάλοι Έλληνες είναι αυτοί που συγχρόνως ήταν και οικουμενικοί 'Ελληνες. Ο ελληνικός πολιτισμός ήταν μεγάλος όταν μπορούσε να σπάσει τα σύνορα της χώρας.Ήθελα τώρα που η Ελλάδα και ο Ελληνισμός είναι σε κρίσιμη κατάσταση, σε κρίσιμη περίοδο και επιχειρεί να στείλει μήνυμα μιας μεγάλης προσφοράς, δοτικότητας προς τους άλλους» τονίζει ο Γιάννης Σμαραγδής.
«Να φύγουμε από το εγώ και να πάμε στο εμείς» λέει ο σκηνοθέτης «να αγαπάμε πράγματα πάνω από μας, την πατρίδα που πάσχει. Η κρίση κάνει δύο πράγματα. Η σε βυθίζει ή σε ανορθώνει. Πιστεύω ότι η κρίση μπορεί να βοηθήσει τους 'Ελληνες να φύγουν από τον κατώτερό τους εαυτό, να ανορθώσουν τον ανώτερο τους εαυτό που είναι αυτό που δίνει σημασία στο εμείς και όχι στο εγώ.Η ταινία διεκδικεί να έρθει σε επαφή με τις ανθρώπινες ψυχές των ελλήνων για να τους δώσει δύναμη και υπερηφάνεια».
Το έργο, επαναφέρει τον Ιωάννη Βαρβάκη, τον μεγαλύτερο ευεργέτη της Ελλάδας για να τον τοποθετήσει στη συνείδηση των Ελλήνων ως πρότυπο. Ο Ιωάννης Βαρβάκης, μπορεί να γίνει ένας οδηγός για το σήμερα, για το πώς πιθανόν να ξεφύγουμε από την κρίση. Ήταν ο άρχοντας της Φιλικής Εταιρείας. Όταν έγινε ζάμπλουτος, ο πιο πλούσιος άνθρωπος στην Ευρώπη, είχε ξεκινήσει η Επανάσταση του 1821. Τότε πούλησε όλη του την περιουσία και τα χρήματα τα διέθεσε τόσο στον απελευθερωτικό αγώνα, όσο και για να μορφώσει τους έλληνες.
«Εάν οι σημερινοί πλούσιοι 'Ελληνες ακολουθούσαν το παράδειγμα του και πωλούσαν όχι όλη τους την περιουσία, ένα μέρος και έδιναν στην καταταλαιπωρημένη Ελλάδα δεν θα είχε προβλήματα. Αυτό χρειάζεται ένα είδος αυτοθυσίας. Υπηρετείς ένα ανώτερο πράγμα από σένα, τότε έχει νόημα να υπάρχεις και έχει νόημα να κάνεις χρήση του πλούτου».
Ο Γιάννης Σμαραγδής, μιλάει και για την παραγωγό της ταινίας την γυναίκα του Ελένη, η οποία παρ' όλο το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που βιώνει η χώρα μας, κατάφερε να εξασφαλίσει μια εξαιρετική ομάδα Ευρωπαίων ηθοποιών, καθώς και ένα εξαιρετικό επιτελείο καλλιτεχνικών συντελεστών. «Είναι εκείνη που κωπηλατεί ακόμη. Είναι ο άγγελος της οικογένειας. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων μου δανείζει τα φτερά της και όταν τελειώνει η ταινία, της τα επιστρέφω.
«Ο Θεός αγαπάει το Χαβιάρι», ως ιδέα υπήρχε πριν από τα γυρίσματα του «Ελ Γκρέκο». Ξεκινώντας μία ταινία έχω στο μυαλό την επόμενη για λόγους προσωπικής ασφάλειας. Έχω στο μυαλό μου την επόμενη. Δεν μιλάω ακόμη ,αλλά αυτή υπάρχει» αποκαλύπτει ο σκηνοθέτης.
Ο Γιάννης Σμαραγδής έκλεισε τη συνέντευξη με τη φράση του Νίκου Καζαντζάκη «άλλη μία προσπάθεια για το αδύνατο» για να περιγράψει τις δυσκολίες που κατάφερε να αντιμετωπίσει ξεπερνώντας το μέτρο, για τα γυρίσματα της υπερπαραγωγής στην Ελλάδα της κρίσης. Να υποθέσουμε ότι ο επόμενος ήρωας του δημιουργού θα είναι ο συμπατριώτης του Νίκος Καζαντζάκης;
«Θα πάρει δύναμη ο Έλληνας θεατής» λέει μιλώντας στο ΑΜΠΕ ο ταλαντούχος σκηνοθέτης, ο οποίος διεκδικεί να κάνει ταινίες πάνω στο βίο μεγάλων Ελλήνων, των οποίων η ζωή, με κάποιο τρόπο, έγινε παράδειγμα και ανυψώνει το ελληνικό αίσθημα.
«Πιστεύω ότι μεγάλοι Έλληνες είναι αυτοί που συγχρόνως ήταν και οικουμενικοί 'Ελληνες. Ο ελληνικός πολιτισμός ήταν μεγάλος όταν μπορούσε να σπάσει τα σύνορα της χώρας.Ήθελα τώρα που η Ελλάδα και ο Ελληνισμός είναι σε κρίσιμη κατάσταση, σε κρίσιμη περίοδο και επιχειρεί να στείλει μήνυμα μιας μεγάλης προσφοράς, δοτικότητας προς τους άλλους» τονίζει ο Γιάννης Σμαραγδής.
«Να φύγουμε από το εγώ και να πάμε στο εμείς» λέει ο σκηνοθέτης «να αγαπάμε πράγματα πάνω από μας, την πατρίδα που πάσχει. Η κρίση κάνει δύο πράγματα. Η σε βυθίζει ή σε ανορθώνει. Πιστεύω ότι η κρίση μπορεί να βοηθήσει τους 'Ελληνες να φύγουν από τον κατώτερό τους εαυτό, να ανορθώσουν τον ανώτερο τους εαυτό που είναι αυτό που δίνει σημασία στο εμείς και όχι στο εγώ.Η ταινία διεκδικεί να έρθει σε επαφή με τις ανθρώπινες ψυχές των ελλήνων για να τους δώσει δύναμη και υπερηφάνεια».
Το έργο, επαναφέρει τον Ιωάννη Βαρβάκη, τον μεγαλύτερο ευεργέτη της Ελλάδας για να τον τοποθετήσει στη συνείδηση των Ελλήνων ως πρότυπο. Ο Ιωάννης Βαρβάκης, μπορεί να γίνει ένας οδηγός για το σήμερα, για το πώς πιθανόν να ξεφύγουμε από την κρίση. Ήταν ο άρχοντας της Φιλικής Εταιρείας. Όταν έγινε ζάμπλουτος, ο πιο πλούσιος άνθρωπος στην Ευρώπη, είχε ξεκινήσει η Επανάσταση του 1821. Τότε πούλησε όλη του την περιουσία και τα χρήματα τα διέθεσε τόσο στον απελευθερωτικό αγώνα, όσο και για να μορφώσει τους έλληνες.
«Εάν οι σημερινοί πλούσιοι 'Ελληνες ακολουθούσαν το παράδειγμα του και πωλούσαν όχι όλη τους την περιουσία, ένα μέρος και έδιναν στην καταταλαιπωρημένη Ελλάδα δεν θα είχε προβλήματα. Αυτό χρειάζεται ένα είδος αυτοθυσίας. Υπηρετείς ένα ανώτερο πράγμα από σένα, τότε έχει νόημα να υπάρχεις και έχει νόημα να κάνεις χρήση του πλούτου».
Ο Γιάννης Σμαραγδής, μιλάει και για την παραγωγό της ταινίας την γυναίκα του Ελένη, η οποία παρ' όλο το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που βιώνει η χώρα μας, κατάφερε να εξασφαλίσει μια εξαιρετική ομάδα Ευρωπαίων ηθοποιών, καθώς και ένα εξαιρετικό επιτελείο καλλιτεχνικών συντελεστών. «Είναι εκείνη που κωπηλατεί ακόμη. Είναι ο άγγελος της οικογένειας. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων μου δανείζει τα φτερά της και όταν τελειώνει η ταινία, της τα επιστρέφω.
«Ο Θεός αγαπάει το Χαβιάρι», ως ιδέα υπήρχε πριν από τα γυρίσματα του «Ελ Γκρέκο». Ξεκινώντας μία ταινία έχω στο μυαλό την επόμενη για λόγους προσωπικής ασφάλειας. Έχω στο μυαλό μου την επόμενη. Δεν μιλάω ακόμη ,αλλά αυτή υπάρχει» αποκαλύπτει ο σκηνοθέτης.
Ο Γιάννης Σμαραγδής έκλεισε τη συνέντευξη με τη φράση του Νίκου Καζαντζάκη «άλλη μία προσπάθεια για το αδύνατο» για να περιγράψει τις δυσκολίες που κατάφερε να αντιμετωπίσει ξεπερνώντας το μέτρο, για τα γυρίσματα της υπερπαραγωγής στην Ελλάδα της κρίσης. Να υποθέσουμε ότι ο επόμενος ήρωας του δημιουργού θα είναι ο συμπατριώτης του Νίκος Καζαντζάκης;