Ξεκινησαν
ηδη οι διεθνεις τουριστικές εκθεσεις για τη νέα τουριστικη περίοδο ,
οπου η Ελλαδα προσπαθει να αναδείξει ένα συνεκτικό, καινοτόμο ,
ποιοτικό, ανεξάντλητων δραστηριοτήτων και θεματικών πεδίων, τουριστικό
προορισμό.
Με
ποιοτικές παροχές και υψηλων προδιαγραφών τουριστικές επιχειρήσεις ο
ελληνικός τουρισμος κινείται απολυτα ανταγωνιστικά έναντι αλλων
τουριστικων προορισμών και κερδίζει σε αποδοχη και επισκεψιμοτητα.
Οι
προσπαθειες των επιχειρηματιών του τουρισμού, σε συνδυασμό με τις
περιφερειακες αυτοδιοικήσεις της Χώρας που καινοτομούν σε πρωτοβουλιες,
είναι η βάση της ουσιαστικής δουλειάς για την αυξηση της
επισκεψιμότητας, της προσέλκυσης επισκεπτών και ανοίγματος νέων αγορών.
Η σπουδαιότητα του τουρισμού για την ελληνικη οικονομια είναι πασιφανής και κοινως αποδεκτή.
Η
απασχόληση στον τουρισμό στην Ελλάδα αυξάνεται διαρκώς τα τελευταία 30
χρόνια με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,8%, σύμφωνα με μελέτη του SETΕ και
καλύπτει το 23,4% της συνολικής απασχόλησης, ενώ φερνει εσοδα στη Χώρα
της τάξης των 12,7 δις ευρω.
Παρα
την φανερή συμβολη του στην οικονομια μας, βλέπουμε πως αντιμετωπίζεται
η σπουδαιότερη οικονομικη μας δραστηριότητα από την Κυβερνηση με
μπακαλίστικη λογικη.
Υπερφορολογείται το τουριστικό μας προϊόν , με αποτελεσμα να καταλήγει να είναι ακριβότερο και ως εκ τούτου μη ανταγωνιστικό .
Πιέζονται οι επιχειρήσεις από την υπερφολογηση και ασφυκτιούν .
Η
αυξηση του ΦΠΑ σε διαμονή και εστίαση, του ΕΝΦΙΑ στα ξενοδοχεια και στα
ενοικιαζομενα δωμάτια και η επιβολή του νεου φόρου διανυκτέρευσης
καθιστούν υπερφορολογημένη την τουριστικη δραστηριότητα και οδηγούν
τους επιχειρηματιες σε απογνωση και πεσιμισμό.
Ο
τουρισμος όμως για να επιτυγχάνει και να αποδίδει τα πολλαπλά οφέλη του
στον τοπο μας πρεπει να μην ασφυκτιά.Απαιτειται λοιπον άλλη πολιτική
προσεγγιση, νεες ιδεες και πρωτοβουλιες τις οποιες αναμένουμε εναγωνίως
απο τους ιθύνοντες.
Καλαμάτα 13 Νοεμβρίου 2017
ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΠΟΥΖΑ