" Το Καπηλειό " Ζωντανή μουσική με τραγούδια της παρέας κάθε Σάββατο βράδυ και μεσημέρι Κυριακής
" Το Καπηλειό " με ένα ξεχωριστό εσωτερικό διάκοσμο, σε μία αίθουσα αρκετών τετραγωνικών μέτρων, κατάλληλη για να φιλοξενήσει κάθε είδους εκδήλωση που επιθυμείτε.

10.1.13

«Αποικιοκρατικές» και «ληστρικές» οι συμβάσεις των Αυτοκινητοδρόμων !

Συνέντευξη τύπου επιτροπής συμπαράστασης στους διαδηλωτές ενάντια στα διόδια !!
Συμβολικό «άνοιγμα» των διοδίων σε τρία σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, την Κυριακή, από τις δώδεκα ως τις δύο το μεσημέρι σε Μάλγαρα, Λεπτοκαρυά και Αφίδνες διοργανώνουν κινήματα ενάντια στα διόδια, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις δίκες που έχουν ξεκινήσει σε βάρος διαδηλωτών.

   Σε συνέντευξη τύπου, μέλη της επιτροπής συμπαράστασης ανέφεραν ότι σε έντεκα άτομα στην Αττική επιβλήθηκε από δικαστήριο ποινή αποζημίωσης 500.000 ευρώ για τον καθένα, ενώ είναι σε εξέλιξη παραπομπές σε δίκες και διώξεις σε Αττική, Λάρισα, Βόλο, Θεσσαλονίκη και Πιερία και υποστήριξαν ότι «οι διώξεις έχουν εκφοβιστικό και φρονηματικό χαρακτήρα», ενόψει της επανεκκίνησης των οδικών αξόνων (Ιόνια και Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομοι Κ. Ελλάδος και Αιγαίου).

   Υποστήριξαν ότι οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες «κατά 50-70% ξένες εταιρίες και το υπόλοιπο μεγάλες ελληνικές εταιρίες (ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ)» «εκβιάζουν» το δημόσιο, θέτοντας «παράλογες» και «καταχρηστικές» απαιτήσεις για την επανεκκίνηση των οδικών αξόνων, που έχουν σταματήσει τα τελευταία δύο χρόνια, επικαλούμενες έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης, ενώ «από τη σύμβαση είναι δεσμευμένες να την εξασφαλίσουν οι ίδιες» και ότι «το δημόσιο αντί να τους κηρύξει έκπτωτους υποκύπτει».

   Χαρακτήρισαν «αποικιοκρατικές» και «ληστρικές» τις συμβάσεις παραχώρησης, υποστηρίζοντας ότι «αντί το δημόσιο να επιβάλει ποινικές ρήτρες 80 εκ. ευρώ για τις καθυστερήσεις έχει πληρώσει ως τώρα στους εργολάβους 132 εκ. ευρώ και τους επιτρέπει να εισπράξουν από τα διόδια άλλα 172 εκ. ευρώ».

   Επικαλούμενοι επίσημες εκθέσεις σημείωσαν ότι οι κατασκευαστικοί όμιλοι την περίοδο 2004-2010 αναδείχθηκαν σε «πρωταθλητές κέρδους» έναντι εκείνων της Ε.Ε. και οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι οι πιο ακριβοί πανευρωπαϊκά «μέχρι και κατά 90%». Κατήγγειλαν ως «σκάνδαλο, χωρίς απάντηση ως τώρα» το γεγονός ότι ενώ η κατασκευή τμήματος της Ιόνιας Οδού ανακοινώθηκε από το αρμόδιο υπουργείο στις 19 Δεκεμβρίου 2007, μόλις την επόμενη μέρα ο ανεξάρτητος μηχανικός (που ελέγχει για λογαριασμό του δημοσίου αλλά αμείβεται από τον παραχωρησιούχο) πιστοποίησε την ολοκλήρωση, ως προϋπόθεση εκταμίευσης του προϋπολογισμού του τμήματος, ύψους 49,5 εκ. ευρώ. Πρόσθεσαν επίσης, ότι «για τα κλειστά επί τρίμηνο Τέμπη δεν ασκήθηκε από το δημόσιο δίωξη, ούτε διεκδικήθηκε αποζημίωση».

   Ανέφεραν ακόμη, ότι το κόστος των διοδίων στην Εγνατία Οδό είναι ήδη 2 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο και στους άλλους άξονες 5 λεπτά ανά χλμ. με προοπτική ως το 2015 να γίνει 7 λεπτά ανά χλμ., επιβαρύνοντας «δυσανάλογα» τις μεταφορές και το κόστος εμπορευμάτων και επέκριναν την πρόθεση παραχώρησης της Εγνατίας σε ιδιώτη.

   «Για παράνομες και καταχρηστικές πρακτικές» του κράτους και των εταιριών στο θέμα των διοδίων έκανε λόγο ο δικηγόρος Μανώλης Λαμτζίδης, διευκρινίζοντας ότι «τυχόν επιβαρύνσεις για αναγκαίες παρεμβάσεις στα οδικά δίκτυα μπορεί να γίνονται ανεκτές, στο πλαίσιο όμως της αρχής της αναλογικότητας και των συνταγματικών επιταγών».

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου