ΣΟΒΑΡΟ πρόβλημα ελοχεύει στην
περιοχή της Τριφυλίας στο ζενίθ της ελαιοσυγκομιδής καθώς δεν
συγκροτούνται πολλά συνεργεία από Έλληνες ή ευρωπαίους νόμιμους πολίτες
της Ευρωπαικής ένωσης, με αποτέλεσμα να οργιάζει η παράνομη εργασία αλλά
κυρίως η επιβολή προστίμων σε εργοδότες με εργάτες χωρίς ΑΜΚΑ ή
παραστατικά.
Κάποτε
στη Τριφυλία ήταν θεσμός η εργασία των Θεσσαλών συνεργείων που έμεναν
στη περιοχή ενισχύοντας μάλιστα την τοπική κοινωνία καθώς το μεροκάματο
ενίσχυε τις οικογένειές τους, αλλά κυρίως τα χρήματα δεν έκανα φτερά σε
άλλες Βαλκανικές χώρες. Για το θέμα αυτό έχουν προηγηθεί ημερίδες στα
Φιλιατρά, Γαργαλιάνους, Κυπαρισσίας στο παρελθόν για τους κατά κύριο
επάγγελμα αγρότες. Ωστόσο για να είναι νόμιμη η απασχόληση σε
ελαιοπερίβολα εκτός από Α.Φ.Μ, απαιτούνται έγγραφα και κυρίως το ΑΜΚΑ το
οποίο δυστυχώς δεν διαθέτουν πολλές φορές εργάτες που δεν έχουν νόμιμα
παραστατικά για να γίνει η πληρωμή κυρίως του εργόσημου, άρα υπάρχουν απώλεια πόρων για το κράτος.
Το
αποτέλεσμα είναι να οργιάζει η μαύρη εργασία με σοβαρές επιπτώσεις στην
τοπική οικονομία, καθώς τα συνεργεία ελαιοσυγκομιδής αποτελούνται
κυρίως από αλλοδαπούς -νόμιμα ή παράνομα - με αποτέλεσμα τα ευρώ να
φεύγουν από την χώρα μας χωρίς να ξοδεύονται στην τοπική αγορά. Στα
Φιλιατρά πάντως νέα παιδιά έχουν συγκροτήσει ομάδες για απασχόληση εντός
νομίμων πλαισίων στις ελιές, ενώ σε άλλες περιοχές όπως το Κοπανάκι
είναι δύσκολο να βρεθούν εργάτες.
ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ;
Το
σοβαρό ζήτημα δεν είναι οι ασφαλισμένοι εργάτες που διαθέτουν νόμιμα
δικαιολογητικά και έρχονται κάθε χρόνο για την ελαιοσυγκομιδή, αλλά οι
παροδικοί παράνομοι κυρίως εργάτες όπως μας επισημαίνουν παραγωγοί σε
ρεπορτάζ μας. Οι περισσότεροι εξ αυτών εργάζονται χωρίς ασφάλιση,
διαμένουν όπου μπορούν όπως σε παλιές αποθήκες ακόμα και στην ύπαιθρο
ενώ άλλοι όταν κάνουν λίγα μεροκάματα φεύγουν για την πατρίδα τους. Η
διαρροή από την κίνηση χρήματος στην τοπική αγορά είναι εμφανής καθώς οι
νέοι δεν ασχολούνται εντατικά με τον πρωτογενή τομέα ώστε να
εξασφαλίσουν ένα εισόδημα. Η Πολιτεία φορολογεί τους παραγωγούς αν
πουλήσουν λίγα κιλά λάδι, δεν φορολογεί όμως τον πακτωλό ευρώ που φεύγει
εκτός Ελλάδας με οποιαδήποτε μορφή. Στα Φιλιατρά πάντως εκτιμάται ότι
επειδή η ελαιοσυγκομιδή θα ολοκληρωθεί νωρίτερα λόγω καιρού, ενώ τα
συνεργεία αλλοδαπών θα αναχωρήσουν πριν τις γιορτές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ
Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Τριφυλίας ανακοινώνει ότι:
Για
την αντιμετώπιση θεμάτων εφαρμογής της διαδικασίας έκδοσης άδειας
διατήρησης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων με βάση τα ανωτέρω σχετικά,
διευκρινίζονται τα εξής :
1. Η διαδικασία έκδοσης άδειας διατήρησης αφορά σε υφιστάμενες, κατά την έναρξη
ισχύος
του ν. 4056/2012, κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις οι οποίες βρίσκονται είτε
εντός ορίων κατοικημένων περιοχών είτε πλησίον αυτών και για τις οποίες
δεν είναι
δυνατή
η έκδοση άδειας εγκατάστασης με βάση τον ν. 4056/2012 εξαιτίας του
γεγονότος ότι δεν πληρούνται οι ελάχιστες αποστάσεις από χώρους ή
δραστηριότητες που χρήζουν προστασίας, όπως αυτά ορίζονται στην
παράγραφο 1 του άρθρου 5 και στους πίνακες 1 και 2 του Παραρτήματος του
άρθρου 20 του ν. 4056/2012, ακόμη καιαν γίνει χρήση της δυνατότητας
μείωσης των αποστάσεων με βάση τις παραγράφους3 και 7 του ανωτέρω
άρθρου.
Κατά
συνέπεια, η έκδοση άδειας διατήρησης κτηνοτροφικής εγκατάστασης είναι
δυνατή ακόμη και στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι ελάχιστες
αποστάσεις, όχι
μόνο
από οικισμούς, πόλεις κ.ά., αλλά και από τους υπόλοιπους χώρους ή
δραστηριότητες που χρήζουν προστασίας, δηλαδή από ξενοδοχεία,
βιομηχανίες, βιοτεχνίες, νοσοκομεία, εκπαιδευτήρια, μοναστήρια, ποτάμια
κ.ά.
2. Οι βασικές προϋποθέσεις για την ένταξη μιας κτηνοτροφικής εγκατάστασης στη
διαδικασία έκδοσης άδειας διατήρησης είναι :
α) η
κτηνοτροφική εγκατάσταση να ήταν, κατά την έναρξη ισχύος του ν.
4056/2012, εγκατεστημένη και να διέθετε ζωικό κεφάλαιο σε συγκεκριμένο
γήπεδο το οποίο βρίσκεται είτε εντός ορίων κατοικημένων περιοχών είτε
πλησίον αυτών.
β) η κτηνοτροφική εγκατάσταση να διατηρεί σήμερα τη δυναμικότητα που είχε κατά
την έναρξη ισχύος του ν. 4056/2012. Αν η ανωτέρω δυναμικότητα είναι μεγαλύτερη
του 25% των ανωτάτων ορίων της Κατηγορίας Β του παραρτήματος VII της αριθμ. 1958/2012 απόφασης Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
(Φ.Ε.Κ. 21/Β΄/13-1-2012) όπως ισχύει, θα πρέπει να μειωθεί στο ως άνω ποσοστό.
3. Με βάση το άρθρο 3 της αριθμ. 940/81279//26-7-2017 Κ.Υ.Α., η ύπαρξη ζωικού
κεφαλαίου
κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4056/2012 αποδεικνύεται : α) από τον
κωδικό εκμετάλλευσης - αν έχει ήδη χορηγηθεί - από την αρμόδια
Κτηνιατρική Υπηρεσία, ή β) από τη δήλωση ΟΣΔΕ, ή γ) από σχετική βεβαίωση
Δημόσιας Αρχής.
4. Ο
φορέας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ο οποίος υποβάλλει την αίτηση για
την άδεια διατήρησης και στο όνομα του οποίου θα εκδοθεί η άδεια
διατήρησης είναι
εκείνος
ο οποίος κατείχε το ζωικό κεφάλαιο και λειτουργούσε την κτηνοτροφική
εγκατάσταση κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4056/2012.
Υπενθυμίζεται
ότι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για την ένταξη
στηδιαδικασία έκδοσης άδειας διατήρησης είναι η 4/12/2017.
Επισημαίνεται
ότι για τη διευκόλυνση της έγκαιρης υποβολής των αιτήσεων, οι
ενδιαφερόμενοι φορείς κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων έχουν τη δυνατότητα να
υποβάλλουν, μέχρι την 4/12/2017, κατ’ ελάχιστον αίτηση στην οποία θα
δηλώνουν την επιθυμία ένταξης τους στη διαδικασία και εν συνεχεία, ακόμη
και μετά τις 4/12/2017, τα δικαιολογητικά της παραγράφου 3 του παρόντος
εγγράφου καθώς και τα δικαιολογητικά για την έκδοση προσωρινής άδειας
διατήρησης.