“Το θέμα του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη δεν
έχει κλείσει και θα κάνουμε κακό αν το βάλουμε στις μυλόπετρες του
πολιτικαντισμού” σημείωσε στη σημερινή Σ/Τ ο περιφερειάρχης, παν.Νίκας στην Τρίπολη παρατηρώντας
ότι η εναλλακτική λύση που προτείνεται ως προς την χάραξη, επί της
ουσίας αφήνει τον Δήμο Καλαμάτας έξω από τον συγκεκριμένο δρόμο.
Οπως τόνισε, ωστόσο, ο Π. Νίκας, για το συγκεκριμένο θέμα “θα ληφθούν αποφάσεις σε πολιτικό επίπεδο, καθώς ώς τώρα υπάρχουν εισηγήσεις μόνο από υπηρεσιακούς παράγοντες. Οι ανακοινώσεις -γι’ αυτό το θέμα, αλλά και για άλλα- θα γίνουν από τον υπουργό στο χρόνο που πρέπει, κατά την κάθοδό του, πολύ σύντομα, στην Πελοπόννησο”.
Απέρριψε, τέλος ότι ο ίδιος έχει μεταβάλει άποψη ως προς την χάραξη του δρόμου -όπως διατυπώθηκε σε σχετική ερώτηση- σημειώνοντας ότι αν και ο ίδιος παραμένει σταθερός και επανειλημμένα έχει εκφραστεί υπέρ της αποκαλούμενης παραλιακής χάραξης, δεν “πρόκειται να κάνουμε επανάσταση” αν επιλεγεί τελικά η προτεινόμενη αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου. Οπως χαρακτηριστικά σημείωσε, “είναι προτιμότερο ένα ‘κουτσό’ έργο, από καθόλου έργο”.
Αναφερόμενος, εξ άλλου, στον δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα ο περιφερειάρχης δήλωσε ότι γίνεται λόγος για δρόμο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με το έργο να είναι ώριμο μελετητικά, αν και χρειάζονται ορισμένες υποστηρικτικές μελέτες. Η υλοποίησή του δε, θα γίνει ως δημόσιο έργο μέσα από εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Αντίθετα, συνέχισε ο Π. Νίκας, δεν φαίνεται να υπάρχει καμία εξέλιξη για τον δρόμο Πύργος – Καλό Νερό.
Ικανοποίηση, εξ άλλου, εξέφρασε ο περιφερειάρχης για την ιδιωτικοποίηση που σύντομα αναμένεται για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ενώ η ίδια προοπτική υπάρχει και για το λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, στην κατεύθυνση να αξιοποιηθεί ως μαρίνα για mega yachts.
Τέλος, αναφερόμενος στην αντιπλημμυρική προστασία του Δήμου Καλαμάτας, την μελέτη της οποίας έχει αναλάβει ο “Μορέας”, ο περιφερειάρχης σημείωσε:
“Εκκρεμούν υποχρεώσεις παραχωρησιούχων, τόσο για μελέτες, όσο και για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων που συνδέονται με τους αυτοκινητοδρόμους. Κι αυτό επειδή, σε πολλές περιπτώσεις, διαπιστώθηκε εν τοις πράγμασι ότι οι αυτοκινητόδρομοι λειτουργούν αρνητικά όσον αφορά τα πλημμυρικά φαινόμενα”.
Οπως τόνισε, ωστόσο, ο Π. Νίκας, για το συγκεκριμένο θέμα “θα ληφθούν αποφάσεις σε πολιτικό επίπεδο, καθώς ώς τώρα υπάρχουν εισηγήσεις μόνο από υπηρεσιακούς παράγοντες. Οι ανακοινώσεις -γι’ αυτό το θέμα, αλλά και για άλλα- θα γίνουν από τον υπουργό στο χρόνο που πρέπει, κατά την κάθοδό του, πολύ σύντομα, στην Πελοπόννησο”.
Απέρριψε, τέλος ότι ο ίδιος έχει μεταβάλει άποψη ως προς την χάραξη του δρόμου -όπως διατυπώθηκε σε σχετική ερώτηση- σημειώνοντας ότι αν και ο ίδιος παραμένει σταθερός και επανειλημμένα έχει εκφραστεί υπέρ της αποκαλούμενης παραλιακής χάραξης, δεν “πρόκειται να κάνουμε επανάσταση” αν επιλεγεί τελικά η προτεινόμενη αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου. Οπως χαρακτηριστικά σημείωσε, “είναι προτιμότερο ένα ‘κουτσό’ έργο, από καθόλου έργο”.
Αναφερόμενος, εξ άλλου, στον δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα ο περιφερειάρχης δήλωσε ότι γίνεται λόγος για δρόμο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με το έργο να είναι ώριμο μελετητικά, αν και χρειάζονται ορισμένες υποστηρικτικές μελέτες. Η υλοποίησή του δε, θα γίνει ως δημόσιο έργο μέσα από εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Αντίθετα, συνέχισε ο Π. Νίκας, δεν φαίνεται να υπάρχει καμία εξέλιξη για τον δρόμο Πύργος – Καλό Νερό.
Ικανοποίηση, εξ άλλου, εξέφρασε ο περιφερειάρχης για την ιδιωτικοποίηση που σύντομα αναμένεται για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ενώ η ίδια προοπτική υπάρχει και για το λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, στην κατεύθυνση να αξιοποιηθεί ως μαρίνα για mega yachts.
Τέλος, αναφερόμενος στην αντιπλημμυρική προστασία του Δήμου Καλαμάτας, την μελέτη της οποίας έχει αναλάβει ο “Μορέας”, ο περιφερειάρχης σημείωσε:
“Εκκρεμούν υποχρεώσεις παραχωρησιούχων, τόσο για μελέτες, όσο και για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων που συνδέονται με τους αυτοκινητοδρόμους. Κι αυτό επειδή, σε πολλές περιπτώσεις, διαπιστώθηκε εν τοις πράγμασι ότι οι αυτοκινητόδρομοι λειτουργούν αρνητικά όσον αφορά τα πλημμυρικά φαινόμενα”.