Έκθεση αφιερωμένη στα
μανιτάρια και στις δημιουργικές μορφές τους ως οπτική κουλτούρα και ως
φαντασία, ψυχεδελική και πνευματική σαγήνη, αλλά και στην απίστευτη
δυνατότητα που προσφέρουν ως οργανισμοί και τις ιδέες που εμπνέουν και
συμβάλουν στην αναθεώρηση της σχέσης της κοινωνίας με τον πλανήτη
παρουσιάζεται στο Somerset House στο Λονδίνο.
Την έκθεση «Mushrooms: The Art, Design and Future of Fungi» επιμελήθηκε η Φραντσέσκα Γκάβιν, η οποία ανακάλυψε ότι καλλιτέχνες επανειλημμένως επιστρέφουν στο θέμα.
«Με μια ευρύτερη έννοια, τα μανιτάρια συνεχίζουν να εμφανίζονται στη σύγχρονη τέχνη και ήθελα να μάθω γιατί» ανέφερε η επιμελήτρια της έκθεσης εκφράζοντας ενθουσιασμό για τους διαφορετικούς καλλιτέχνες και σχεδιαστές που προσελκύονται από ένα μόνο θέμα έμπνευσης.
Τα αποτελέσματα αγγίζουν τα πάντα, από την ποίηση έως την οικονομία μέχρι τις ιδέες γύρω από την επικοινωνία, το κλίμα και την ψυχεδελική εμπειρία, ανέφερε η Φραντσέσκα Γκάβιν.
«Είναι πραγματικά ενδιαφέρον, γιατί μόνο τα δύο τελευταία χρόνια έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τους μύκητες» δήλωσε στο CNN.«Προηγουμένως όλοι θεωρούσαν ότι είναι κάτι σκοτεινό - που συνδέεται με δηλητήρια, θάνατο και μαγεία».
Σε τρεις αίθουσες οι επισκέπτες συναντούν ένα εντυπωσιακά ευρύ φάσμα έργων, γλυπτά, κολάζ, ζωγραφική, σκίτσα, φωτογραφία και ταινίες, όλα με μαγευτικούς μύκητες. Η απίστευτη πολυχρηστικότητα των μανιταριών εξυμνείται σε νέες μορφές από σχεδιαστές που ασχολούνται με την αρχιτεκτονική, τα έπιπλα και τη μόδα, οι οποίοι υπερβαίνουν τα όρια του σχεδιασμού μέσω της χρήσης μυκηλίου και της βιομάζας τους στα έργα τους, αναφέρεται στην περίληψη τη έκθεσης.
Μεταξύ άλλων στην έκθεση περιλαμβάνονται επιλεγμένες ακουαρέλες της διάσημης Αγγλίδας συγγραφέως, Μπεατρίξ Πότερ της οποίας η συλλογή με περισσότερες από 300 επιστημονικές εικονογραφήσεις μανιταριών είναι λιγότερο γνωστή από το συγγραφικό έργο της αν και αποτελεί σημαντική συμβολή στη μελέτη της φυσικής ιστορίας και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από τους μυκητολόγους σήμερα.
Ο Γερμανός καλλιτέχνης Κάρστεν Χέλερ παρουσιάζει ένα εντυπωσιακό παράδειγμα χρήσης του μοτίβου των μανιταριών στη Pilzkoffer (βαλίτσα μανιτάρι) του 2008.
Την έκθεση «Mushrooms: The Art, Design and Future of Fungi» επιμελήθηκε η Φραντσέσκα Γκάβιν, η οποία ανακάλυψε ότι καλλιτέχνες επανειλημμένως επιστρέφουν στο θέμα.
«Με μια ευρύτερη έννοια, τα μανιτάρια συνεχίζουν να εμφανίζονται στη σύγχρονη τέχνη και ήθελα να μάθω γιατί» ανέφερε η επιμελήτρια της έκθεσης εκφράζοντας ενθουσιασμό για τους διαφορετικούς καλλιτέχνες και σχεδιαστές που προσελκύονται από ένα μόνο θέμα έμπνευσης.
Τα αποτελέσματα αγγίζουν τα πάντα, από την ποίηση έως την οικονομία μέχρι τις ιδέες γύρω από την επικοινωνία, το κλίμα και την ψυχεδελική εμπειρία, ανέφερε η Φραντσέσκα Γκάβιν.
«Είναι πραγματικά ενδιαφέρον, γιατί μόνο τα δύο τελευταία χρόνια έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τους μύκητες» δήλωσε στο CNN.«Προηγουμένως όλοι θεωρούσαν ότι είναι κάτι σκοτεινό - που συνδέεται με δηλητήρια, θάνατο και μαγεία».
Σε τρεις αίθουσες οι επισκέπτες συναντούν ένα εντυπωσιακά ευρύ φάσμα έργων, γλυπτά, κολάζ, ζωγραφική, σκίτσα, φωτογραφία και ταινίες, όλα με μαγευτικούς μύκητες. Η απίστευτη πολυχρηστικότητα των μανιταριών εξυμνείται σε νέες μορφές από σχεδιαστές που ασχολούνται με την αρχιτεκτονική, τα έπιπλα και τη μόδα, οι οποίοι υπερβαίνουν τα όρια του σχεδιασμού μέσω της χρήσης μυκηλίου και της βιομάζας τους στα έργα τους, αναφέρεται στην περίληψη τη έκθεσης.
Μεταξύ άλλων στην έκθεση περιλαμβάνονται επιλεγμένες ακουαρέλες της διάσημης Αγγλίδας συγγραφέως, Μπεατρίξ Πότερ της οποίας η συλλογή με περισσότερες από 300 επιστημονικές εικονογραφήσεις μανιταριών είναι λιγότερο γνωστή από το συγγραφικό έργο της αν και αποτελεί σημαντική συμβολή στη μελέτη της φυσικής ιστορίας και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από τους μυκητολόγους σήμερα.
Ο Γερμανός καλλιτέχνης Κάρστεν Χέλερ παρουσιάζει ένα εντυπωσιακό παράδειγμα χρήσης του μοτίβου των μανιταριών στη Pilzkoffer (βαλίτσα μανιτάρι) του 2008.