Ειδικότερα, στο κείμενο αναφέρεται ότι «όσο η πλευρά της προσφοράς ενισχύεται έναντι της ζήτησης στο μείγμα της οικονομικής πολιτικής, θα προσαρμόζουμε και τη σύνθεση των μέτρων ζήτησης. Συγκεκριμένα, από οριζόντια μέτρα στήριξης κλάδων και νοικοκυριών, θα πηγαίνουμε σε πιο στοχευμένα μέτρα τα οποία θα καθορίζονται από κριτήρια επιλεξιμότητας, από το εάν οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι που λαμβάνουν τη στήριξη ανήκουν σε κλάδους που έχουν ανοίξει, όπως επίσης και από το επίπεδο του οικογενειακού εισοδήματός τους». Σύμφωνα με την έκθεση, «οι πόροι που θα εξοικονομηθούν σε σχέση με τα σημερινά οριζόντια μέτρα, θα μας επιτρέψουν να στηρίξουμε τη ζήτηση στην οικονομία με έξυπνο τρόπο, δηλαδή με τρόπο που θα δημιουργεί ζήτηση σήμερα, βελτιώνοντας όμως και την πλευρά της προσφοράς αύριο». Στο πλαίσιο αυτό, ως παραδείγματα εφαρμογής αυτής της βασικής αρχής περιγράφονται:
*Φορολογικά και ασφαλιστικά κίνητρα προς τουριστικές επιχειρήσεις, προκειμένου να πραγματοποιήσουν επενδύσεις και επιδιορθώσεις που είχαν προγραμματίσει για τον χειμώνα του 2021 και το καλοκαίρι του 2020, αφού στη φετινή περίοδο θα υπολειτουργούν ή θα παραμείνουν κλειστές.
*Φορολογικά και ασφαλιστικά κίνητρα σε εξαγωγικές επιχειρήσεις, προκειμένου να επεκτείνουν το δυναμικό τους, ή σε επιχειρήσεις που σήμερα δεν έχουν εξαγωγική δραστηριότητα, προκειμένου να επενδύσουν άμεσα στην ανάπτυξή της.
*'Αμεση έναρξη/επιτάχυνση κάθε ώριμου/εν εξελίξει σχεδίου δημοσίων επενδύσεων, τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο. Παράδειγμα αποτελεί η επίσπευση ήδη αποφασισμένων σχεδίων αναβάθμισης υποδομών σε τουριστικές περιοχές.
*'Αμεση προώθηση ώριμων ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων, όπως π.χ. είναι η επένδυση του Ελληνικού.