Μόνο ένας στους 10 δεν σερφάρει.
Όλοι οι υπόλοιποι του δίνουμε και
καταλαβαίνει.
Αυτό δείχνουν νέα στοιχεία, που ήρθαν
στην επικαιρότητα, για το πώς και πόσο χρησιμοποίησαν μέσα στο 2018 οι Έλληνες
το διαδίκτυο. Σύμφωνα με έρευνες της Focus Bari «Focus on Tech Life»:
το 87% του πληθυσμού, σχεδόν 9 στους 10
Έλληνες συνδέονται καθημερινά αφιερώνοντας
περίπου 3,5 ώρες την ημέρα.
Οι Έλληνες αποδεικνύονται
οπαδοί του mobile internet, αφού σχεδόν 8 στους 10 – περίπου το 75% - «σερφάρουν» από το κινητό τους. Για την
ακρίβεια, το 1 στους 3 (το 30%) περιηγείται για τουλάχιστον μία ώρα ημερησίως
μέσω κινητού.
Άλλη μια παγκόσμια τάση, που ακολουθούν
με συνέπεια και οι Έλληνες, είναι η χρήση των social media. Για περισσότερους από τους μισούς (το 56%) του πληθυσμού
αποτελεί καθημερινή συνήθεια. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 17% σε σχέση
με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (Ιούνιος-Οκτώβριος 2017).
Τη χρήση του Διαδικτύου, αλλά και των social media, υποστηρίζει η αυξανόμενη διείσδυση των smartphones στην
καθημερινότητα των Ελλήνων. Σύμφωνα με την έρευνα, 4 στους 5 (το 80%) είναι
κάτοχοι smartphone. Όπως
διαπιστώνει η έρευνα, η διείσδυση των smartphones είναι συντριπτική στις ηλικίες από 13 έως 17 ετών, καθώς
το 99% των ατόμων αυτής της ηλικιακής ομάδας είναι κάτοχος smartphone, ενώ στις
ηλικίες 18 έως 24 ετών η κατοχή “έξυπνου” κινητού ανέρχεται σε 98%.
Μεγαλύτερες ηλικίες Υψηλά
παραμένουν τα ποσοστά και στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες των Ελλήνων
καταναλωτών: στις ηλικίες 25 έως 34 ετών smartphone έχει το 96%, ενώ στα άτομα ηλικίας 35 έως 44 ετών η
κατοχή φθάνει στο 92%. Χαμηλότερα, αλλά εξίσου υψηλά, είναι τα ποσοστά κατοχής
στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Για παράδειγμα στις ηλικίες 45 έως 54
ανέρχεται σε 77%, στα άτομα, 55 έως 64 φθάνει στο 63%, ενώ μειώνεται στο 39%
στην ηλικιακή ομάδα 65 έως 74 ετών. Μεγάλη είναι και η διείσδυση του Internet στην ελληνική
καθημερινότητα, καθώς 2.963.000 νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο Internet.
Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μάλιστα, το
ποσοστό των νοικοκυριών με πρόσβαση στο Διαδίκτυο ανέρχεται σε 87% και 84%
αντίστοιχα.
Χρήση apps Άλλη μια παγκόσμια τάση που ισχύει και
στην Ελλάδα, είναι η χρήση των εφαρμογών (applications), καθώς 7 στους 10 (το 72%) χρησιμοποιούν κάποιο app στο κινητό τους. Δημοφιλέστερα apps μεταξύ των Ελλήνων χρηστών είναι αυτά
που αφορούν την επικοινωνία, όπως όπως το Viber, το Messenger ή το Skype, με ποσοστό 54%, ακολουθούν με “διαφορά στήθους” οι
εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης, Facebook, Twitter, Instagram, με ποσοστό 53%. Στην τρίτη θέση των προτιμήσεων των
Ελλήνων χρηστών apps βρίσκονται οι εφαρμογές μουσικής και βίντεο (Youtube, Spotify) με ποσοστό 39% και ακολουθούν οι εφαρμογές χαρτών και
μετακίνησης με 36%.
Οπαδοί της συνδρομητικής Σταθερά υψηλά είναι και τα ποσοστά αυτών που κάνουν
χρήση υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης. Φτάνουν το 32%. Ειδικά στα νοικοκυριά
με περισσότερα μέλη, τα ποσοστά χρήσης συνδρομητικής τηλεόρασης βαίνουν
αυξανόμενα. Για παράδειγμα, στα νοικοκυριά με τρία μέλη το ποσοστό ανέρχεται
στο 37% και σε αυτά με τέσσερα μέλη στο 40%. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες
αποδεικνύονται οπαδοί του Netflix, το οποίο έχει τριπλασιάσει τους συνδρομητές του τον
τελευταίο χρόνο, αριθμώντας 200.000 συνδρομητές.