Η διαφήμιση στα μέσα ενημέρωσης υποχώρησε στο μισό. Ισχυρά αρνητική εξακολουθεί να παραμένει η τάση στα media εξαιτίας της πανδημίας, χωρίς παράθυρο αισιοδοξίας για το μέλλον.
Οι απώλειες, σύμφωνα με το typolοgies.gr, κυμαίνονται σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο κατά 40% – 50%, με την τηλεόραση να σημειώνει πτώση 45%, το ραδιόφωνο 55%, τα περιοδικά 80% και οι ψηφιακές εκδόσεις 30%.
Η μεγαλύτερη ζημία είναι στην τηλεόραση, όπου διακόπηκαν τα προγράμματα μεγάλης απήχησης –πλην «Master Chef»– και μαζί τους αποσύρθηκαν και οι διαφημιζόμενοι.
Εκτός προγράμματος ενίσχυσης παραμένει ο Τύπος. Η απόφαση για τα κριτήρια και τα πακέτα ενίσχυσης μετατίθεται για το τέλος Ιουνίου, με το επιχείρημα πως τώρα διατίθενται τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης.
Σε εκκρεμότητα παραμένουν το ποσό των 7,5 εκατ. ευρώ προς τις εφημερίδες πανελλαδικής κάλυψης για ένα έτος και 16 εκατ. ευρώ για τις περιφερειακές για τέσσερα χρόνια. Οι δύο σχετικές αποφάσεις που έλαβε καθυστερημένη η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ λίγο πριν από τις εκλογές του Ιουλίου 2019, εξαιτίας της σύγκρουσης Τσακαλώτου – Παππά, ακυρώθηκαν, ύστερα από τρεις τροποποιήσεις από τη σημερινή κυβέρνηση, στις 19 Δεκεμβρίου 2019.
⦁ «Χωρίς καμία διάθεση δραματοποίησης, και μετά τις σωρευμένες στρεβλώσεις και τα προβλήματα, σας γνωρίζουμε πως οι επιχειρήσεις μας, εκτελούσες έως σήμερα το κοινωνικό και εθνικό τους καθήκον, πλησιάζουν το σημείο πέραν του οποίου δεν μπορεί να υπάρξει επιστροφή στη βιώσιμη λειτουργία».
Τη θέση αυτή εκφράζει με επιστολή της προς τον αρμόδιο υφυπουργό Στέλιο Πέτσα, η Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφώνων Αττικής.
Η Ένωση προτείνει την άμεση λήψη τεσσάρων μέτρων. «Η κρατική διαφήμιση να ξεπεράσει το 10% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης για τα ραδιόφωνα» και «να μην πέφτει κάτω από το 10% της συνολικής κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ». Ακόμη την «επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για την περίοδο της κρίσης», την έκπτωση από τα έξοδα των διαφημιζόμενων εταιρειών για τη δαπάνη στο ραδιόφωνο και την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, μέσα από τα προγράμματα στήριξης. Οι επιχειρήσεις που θα ενταχθούν σε αυτά να έχουν κατ’ ελάχιστο 5 άτομα προσωπικό και κύκλο εργασιών άνω των 100.000 ευρώ για το 2019.
Οι απώλειες, σύμφωνα με το typolοgies.gr, κυμαίνονται σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο κατά 40% – 50%, με την τηλεόραση να σημειώνει πτώση 45%, το ραδιόφωνο 55%, τα περιοδικά 80% και οι ψηφιακές εκδόσεις 30%.
Η μεγαλύτερη ζημία είναι στην τηλεόραση, όπου διακόπηκαν τα προγράμματα μεγάλης απήχησης –πλην «Master Chef»– και μαζί τους αποσύρθηκαν και οι διαφημιζόμενοι.
Εκτός προγράμματος ενίσχυσης παραμένει ο Τύπος. Η απόφαση για τα κριτήρια και τα πακέτα ενίσχυσης μετατίθεται για το τέλος Ιουνίου, με το επιχείρημα πως τώρα διατίθενται τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης.
Σε εκκρεμότητα παραμένουν το ποσό των 7,5 εκατ. ευρώ προς τις εφημερίδες πανελλαδικής κάλυψης για ένα έτος και 16 εκατ. ευρώ για τις περιφερειακές για τέσσερα χρόνια. Οι δύο σχετικές αποφάσεις που έλαβε καθυστερημένη η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ λίγο πριν από τις εκλογές του Ιουλίου 2019, εξαιτίας της σύγκρουσης Τσακαλώτου – Παππά, ακυρώθηκαν, ύστερα από τρεις τροποποιήσεις από τη σημερινή κυβέρνηση, στις 19 Δεκεμβρίου 2019.
⦁ «Χωρίς καμία διάθεση δραματοποίησης, και μετά τις σωρευμένες στρεβλώσεις και τα προβλήματα, σας γνωρίζουμε πως οι επιχειρήσεις μας, εκτελούσες έως σήμερα το κοινωνικό και εθνικό τους καθήκον, πλησιάζουν το σημείο πέραν του οποίου δεν μπορεί να υπάρξει επιστροφή στη βιώσιμη λειτουργία».
Τη θέση αυτή εκφράζει με επιστολή της προς τον αρμόδιο υφυπουργό Στέλιο Πέτσα, η Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφώνων Αττικής.
Η Ένωση προτείνει την άμεση λήψη τεσσάρων μέτρων. «Η κρατική διαφήμιση να ξεπεράσει το 10% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης για τα ραδιόφωνα» και «να μην πέφτει κάτω από το 10% της συνολικής κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ». Ακόμη την «επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για την περίοδο της κρίσης», την έκπτωση από τα έξοδα των διαφημιζόμενων εταιρειών για τη δαπάνη στο ραδιόφωνο και την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, μέσα από τα προγράμματα στήριξης. Οι επιχειρήσεις που θα ενταχθούν σε αυτά να έχουν κατ’ ελάχιστο 5 άτομα προσωπικό και κύκλο εργασιών άνω των 100.000 ευρώ για το 2019.