Ενδιαφέροντα συμπεράσματα σχετικά με τον ρόλο που κατέχουν οι
ενημερωτικές ιστοσελίδες στη ζωή μας κατέγραψε η έρευνα της διαΝΕΟσις
για το «Πώς ζουν οι Έλληνες στην πανδημία».
Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων έχει γίνει στροφή στην ενημέρωση και πλέον το μέσο που προτιμάται είναι το Διαδίκτυο και συγκεκριμένα τα ενημερωτικά site, τα οποία «κλέβουν την παράσταση» στις ηλιακές ομάδες από τα 17 έως τα 39 έτη.
Στην πρώτη περίπτωση, οι νέοι από τα 17 έως τα
24, ενημερώνονται κατά 40,1% από τα ηλεκτρονικά μέσα, έναντι του 29,6%
που αποσπά η τηλεόραση και του 12,2% που έχουν τα κοινωνικά δίκτυα.
Αίσθηση προκαλεί το στοιχείο ότι σε αυτό το ηλικιακό κοινό, η ενημέρωση
από ραδιόφωνο και εφημερίδες είναι μηδενικό.
Στη δεύτερη περίπτωση, για τις ηλικίες από τα 25 έως 39, τα digital
μέσα αποσπούν ποσοστό 41,2% στην ενημέρωση, με την τηλεόραση να
βρίσκεται στο 24,5%, τα κοινωνικά δίκτυα στο 13,4% το ραδιόφωνο στο 2,4%
και τις εφημερίδες στο 1,5%.
Από την άλλη πλευρά, η τηλεόραση προτιμάται από εκείνους που διαθέτουν μόνο πρωτοβάθμια εκπαίδευση (80,4%) ή έχουν ηλικία άνω των 65 ετών (77,3%). Σε αυτές τις κατηγορίες η εμβέλεια των ηλεκτρονικών μέσων είναι χαμηλή, με τα ποσοστά να διαμορφώνονται στο 2,3% και 4% αντίστοιχα.
Σε κάθε περίπτωση το ηλικιακό… μέλλον της κοινωνίας είναι αυτό που δίνει τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στις ιστοσελίδες και την εν γένει διαδικτυακή ενημέρωση.
Οι επιλογές ανά εισόδημα και επαγγελματική ενασχόληση
Πέραν τούτων τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι η εμβέλεια της
digital ενημέρωσης ανεβαίνει προοδευτικά, όσο αυξάνει και το εισόδημα
των ερωτηθέντων. ‘Έτσι, οι ιστοσελίδες έχουν το 19,9% εκείνων που τα
μηναία έσοδα τους είναι μέχρι 500 ευρώ. Αυξάνει στο 20% για τους έχοντες
έσοδα μέχρι τα 1.000 ευρώ και πάει διαδοχικά στο 24,1% και στο 31,9%
για τις κατηγορίες εισοδήματος μέχρι 1.500 και 2.000 ευρώ το μήνα. Η
προτίμηση στις ιστοσελίδες ανεβαίνει στο 37,7% για έσοδα από 2.000 έως
3.000 ευρώ, ενώ για εκείνους που κερδίζουν πάνω από 3.000 ευρώ το
ποσοστό εκτινάσσεται στο 40%, με την τηλεόραση να έρχεται δεύτερη με
31,4%.
Λαμβάνοντας υπόψη την επαγγελματική ενασχόληση, οι ελεύθεροι επαγγελματίες μαζί με τους επιστήμονες «ψηφίζουν» digital ενημέρωση σε ποσοστό 53,7% (έναντι του 26,2% που δίνουν στην τηλεόραση). Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι σε ποσοστό 36,8% έχουν ως πρώτη ενημερωτική επιλογή τις ιστοσελίδες, με την τηλεόραση να έχει μερίδιο 33,9%.
Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων έχει γίνει στροφή στην ενημέρωση και πλέον το μέσο που προτιμάται είναι το Διαδίκτυο και συγκεκριμένα τα ενημερωτικά site, τα οποία «κλέβουν την παράσταση» στις ηλιακές ομάδες από τα 17 έως τα 39 έτη.
Από την άλλη πλευρά, η τηλεόραση προτιμάται από εκείνους που διαθέτουν μόνο πρωτοβάθμια εκπαίδευση (80,4%) ή έχουν ηλικία άνω των 65 ετών (77,3%). Σε αυτές τις κατηγορίες η εμβέλεια των ηλεκτρονικών μέσων είναι χαμηλή, με τα ποσοστά να διαμορφώνονται στο 2,3% και 4% αντίστοιχα.
Σε κάθε περίπτωση το ηλικιακό… μέλλον της κοινωνίας είναι αυτό που δίνει τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στις ιστοσελίδες και την εν γένει διαδικτυακή ενημέρωση.
Οι επιλογές ανά εισόδημα και επαγγελματική ενασχόληση
Λαμβάνοντας υπόψη την επαγγελματική ενασχόληση, οι ελεύθεροι επαγγελματίες μαζί με τους επιστήμονες «ψηφίζουν» digital ενημέρωση σε ποσοστό 53,7% (έναντι του 26,2% που δίνουν στην τηλεόραση). Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι σε ποσοστό 36,8% έχουν ως πρώτη ενημερωτική επιλογή τις ιστοσελίδες, με την τηλεόραση να έχει μερίδιο 33,9%.