ΧΤΥΠΑΕΙ ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Οι δηλώσεις του αναλυτικά:
Σύμφωνα με πληροφορίες μου που
προέρχονται από το Υπουργείο Υποδομών , οι τελευταίες εξελίξεις για τα έργα που
ενδιαφέρουν την Πελοπόννησο και την Μεσσηνία, δεν είναι καλές και μπορεί να ακυρώσουν την κατασκευή τους .
Συγκεκριμένα :
1.] Για το
τμήμα της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ από την Πάτρα
μέχρι τον Πύργο ακυρώνεται η δημοπράτησή του που είχε προγραμματισθεί να
γινόταν στις 31-3-2015 .
Το Πάτρα – Πύργος θα τεμαχισθεί σε
οκτώ τμήματα και θα συνταχθούν νέα τεύχη δημοπράτησης , θα γίνουν οκτώ
διαγωνισμοί που σημαίνει ότι η νέα δημοπράτηση θα γίνει τουλάχιστον ένα χρόνο
αργότερα .
Γιατί γίνεται αυτό , να μας το
εξηγήσει ο αρμόδιος Υπουργός , που ενώ ακόμη δεν έχει ορκιστεί , παίρνει
τέτοιες αποφάσεις .
2.] Για το
τμήμα Πύργος – Καλό Νερό δεν ακούγεται καμιά πρόβλεψη .
3.] Το τμήμα
από Καλό Νερό – Τσακώνα , ως γνωστόν είχε ενταχθεί για την κατασκευή του με το
Νόμο 4129/2013 , όταν κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση κατασκευής της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ
.
Στο Καλό Νερό – Τσακώνα υπάρχουν
εγκεκριμένες μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι – επικαιροποιημένοι
περιβαλλοντικοί όροι .
Πρέπει τώρα να γίνει δημοπράτηση για
υποστηρικτικές μελέτες (Γέφυρες , Σήμανση , Υδραυλικά) , που δεν απαιτούν
μεγάλο χρόνο.
Επειδή η νέα πολιτική ηγεσία του
Υπουργείου συζητά την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ , υπάρχει κίνδυνος απένταξης και
ακύρωσης του έργου .
4.] Για την
συνέχιση του Περιφερειακού της Καλαμάτας
η σύμβαση , αφού εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή , βρίσκεται εδώ
και αρκετό χρόνο στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο μια εβδομάδα πριν τις εκλογές ζήτησε επιπλέον στοιχεία .
Εφ΄όσον εγκριθεί κατόπιν θα έλθει στη
Βουλή για κύρωση .
Για τη σύμβαση ο Υπουργός δεν έχει
εκφράσει άποψη , αν συμφωνεί ή όχι με το περιεχόμενό της . Αν θελήσει να την
αλλάξει τότε θα αρχίσει όλη η διαδικασία πάλι από την αρχή (Ευρωπαϊκή Επιτροπή , Ελεγκτικό Συνέδριο ,
Βουλή) με απροσδιόριστο χρόνο .
5.] Για την
γέφυρα στην Τσακώνα , εάν δεν υπάρξουν προβλήματα γραφειοκρατικά και πληρωμών
θα πρέπει μέχρι τον Ιούνιο να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία .
6.] Το
Καλαμάτα – Ριζόμυλος εντάχθηκε τελευταία
με 100 εκατομ. € στο Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων , του οποίου το
συνολικό ύψος του κονδυλίου είναι 140 εκατομ. € για όλη την Ελλάδα , που όμως
προορίζονται κυρίως για την εξόφληση παλαιότερων οφειλών και που σημαίνει ότι
το έργο είναι μετέωρο.
7.] Για το
υπόλοιπο τμήμα από το Ριζόμυλο μέχρι την Πύλο και την Μεθώνη , οι μελέτες που
τις είχαμε ξεκινήσει από το 2007 , με τον τότε Υπουργό Υποδομών , είναι σχεδόν έτοιμες
, εκτός του τμήματος από το Σουληνάρι μέχρι την Πύλο που θα απαιτηθούν επί
πλέον γεωλογικές μελέτες.
Ιδιαίτερα για τα τμήματα Ριζόμυλος –
Σουληνάρι και Πύλος – Μεθώνη οι υπολειπόμενες
μελέτες, που δεν είναι σημαντικές , αν προκηρυχθούν τώρα , θα τελειώσουν
γρήγορα και τα τμήματα αυτά θα μπορούν να ενταχθούν και δημοπρατηθούν μέχρι το
τέλος του χρόνου .
8.] Το τμήμα
Λεύκτρο – Σπάρτη είναι έτοιμο και περιμένει την έγκριση της σύμβασης από το
Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωσή της από την Βουλή , για να δοθεί δύο μήνες
μετά στην κυκλοφορία .
Κατόπιν όλων των παραπάνω , αυτό που
μπορώ να προτείνω και που πρέπει τώρα να γίνει , είναι , οι Βουλευτές του Νομού
και οι Φορείς να πράξουν , όπως έχουν υποχρέωση , ότι απαιτείται για το
καλύτερο αποτέλεσμα .
Δεν πρέπει να ακυρωθούν ή να
καθυστερήσουν τα έργα που είχαν προγραμματισθεί ή που είναι ώριμα για ένταξη
και δημοπράτηση.
Η παραπέρα ανάπτυξη του Νομού μας και
κυρίως στον Τουρισμό βασίζεται στην αποπεράτωση αυτών των έργων.
Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του .