9.3.15

Γ.Λαμπρόπουλος για οδικά έργα Μεσσηνίας - Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του..

ΧΤΥΠΑΕΙ ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 

Οι δηλώσεις του αναλυτικά: 
 
Σύμφωνα με πληροφορίες μου που προέρχονται από το Υπουργείο Υποδομών , οι τελευταίες εξελίξεις για τα έργα που ενδιαφέρουν την Πελοπόννησο και την Μεσσηνία, δεν είναι καλές  και μπορεί να ακυρώσουν την κατασκευή τους .
Συγκεκριμένα :
1.] Για το τμήμα της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ  από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο ακυρώνεται η δημοπράτησή του που είχε προγραμματισθεί να γινόταν στις 31-3-2015 .
Το Πάτρα – Πύργος θα τεμαχισθεί σε οκτώ τμήματα και θα συνταχθούν νέα τεύχη δημοπράτησης , θα γίνουν οκτώ διαγωνισμοί που σημαίνει ότι η νέα δημοπράτηση θα γίνει τουλάχιστον ένα χρόνο αργότερα .
Γιατί γίνεται αυτό , να μας το εξηγήσει ο αρμόδιος Υπουργός , που ενώ ακόμη δεν έχει ορκιστεί , παίρνει τέτοιες αποφάσεις .
2.] Για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό δεν ακούγεται καμιά πρόβλεψη .
3.] Το τμήμα από Καλό Νερό – Τσακώνα , ως γνωστόν είχε ενταχθεί για την κατασκευή του με το Νόμο 4129/2013 , όταν κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση κατασκευής της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ .
Στο Καλό Νερό – Τσακώνα υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι – επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι .
Πρέπει τώρα να γίνει δημοπράτηση για υποστηρικτικές μελέτες (Γέφυρες , Σήμανση , Υδραυλικά) , που δεν απαιτούν μεγάλο χρόνο.
Επειδή η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου συζητά την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ , υπάρχει κίνδυνος απένταξης και ακύρωσης του έργου .
4.] Για την συνέχιση του Περιφερειακού της Καλαμάτας  η σύμβαση , αφού εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή , βρίσκεται εδώ και αρκετό χρόνο στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο μια εβδομάδα πριν  τις εκλογές ζήτησε επιπλέον στοιχεία .
Εφ΄όσον εγκριθεί κατόπιν θα έλθει στη Βουλή για κύρωση .
Για τη σύμβαση ο Υπουργός δεν έχει εκφράσει άποψη , αν συμφωνεί ή όχι με το περιεχόμενό της . Αν θελήσει να την αλλάξει τότε θα αρχίσει όλη η διαδικασία πάλι από την αρχή  (Ευρωπαϊκή Επιτροπή , Ελεγκτικό Συνέδριο , Βουλή) με απροσδιόριστο χρόνο .
5.] Για την γέφυρα στην Τσακώνα , εάν δεν υπάρξουν προβλήματα γραφειοκρατικά και πληρωμών θα πρέπει μέχρι τον Ιούνιο να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία .
6.] Το Καλαμάτα – Ριζόμυλος  εντάχθηκε τελευταία με 100 εκατομ. € στο Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων , του οποίου το συνολικό ύψος του κονδυλίου είναι 140 εκατομ. € για όλη την Ελλάδα , που όμως προορίζονται κυρίως για την εξόφληση παλαιότερων οφειλών και που σημαίνει ότι το έργο είναι μετέωρο.
7.] Για το υπόλοιπο τμήμα από το Ριζόμυλο μέχρι την Πύλο και την Μεθώνη , οι μελέτες που τις είχαμε ξεκινήσει από το 2007 , με τον τότε Υπουργό Υποδομών , είναι σχεδόν έτοιμες , εκτός του τμήματος από το Σουληνάρι μέχρι την Πύλο που θα απαιτηθούν επί πλέον γεωλογικές μελέτες.
Ιδιαίτερα για τα τμήματα Ριζόμυλος – Σουληνάρι και Πύλος – Μεθώνη  οι υπολειπόμενες μελέτες, που δεν είναι σημαντικές , αν προκηρυχθούν τώρα , θα τελειώσουν γρήγορα και τα τμήματα αυτά θα μπορούν να ενταχθούν και δημοπρατηθούν μέχρι το τέλος του χρόνου .
8.] Το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη είναι έτοιμο και περιμένει την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωσή της από την Βουλή , για να δοθεί δύο μήνες μετά στην κυκλοφορία .
Κατόπιν όλων των παραπάνω , αυτό που μπορώ να προτείνω και που πρέπει τώρα να γίνει , είναι , οι Βουλευτές του Νομού και οι Φορείς να πράξουν , όπως έχουν υποχρέωση , ότι απαιτείται για το καλύτερο αποτέλεσμα .
Δεν πρέπει να ακυρωθούν ή να καθυστερήσουν τα έργα που είχαν προγραμματισθεί ή που είναι ώριμα για ένταξη και δημοπράτηση.
Η παραπέρα ανάπτυξη του Νομού μας και κυρίως στον Τουρισμό βασίζεται στην αποπεράτωση αυτών των έργων.
Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του . 

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου