25.9.10

Δεν καταθέτουν τα όπλα οι φορτηγατζήδες !

Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις !
ΣTO κενό έπεσαν οι γραπτές διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του Yπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προς τους ιδιοκτήτες φορτηγών - βυτιοφόρων, οι οποίοι αποφάσισαν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους δίνοντας έμφαση στο λιμάνι του Πειραιά. Χθες, κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής συνάντησης, οι μεταφορείς αποφάσισαν σε ποσοστό 60%-40% να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, εκτιμώντας ότι οι δεσμεύσεις του υπουργού δεν τους ικανοποιούν. Kατά τη διάρκεια της συνάντησης σημειώθηκε μεγάλη ένταση, καθώς ήταν αρκετές οι φωνές που ζητούσαν την αναστολή των κινητοποιήσεων. Οι μεταφορείς, που είχαν μαζί τους και νομικό σύμβουλο, τονίζουν ότι οι δεσμεύσεις του κ. Ρέππα δεν τους ικανοποιούν, καθώς υπάρχουν αρκετές ασάφειες στην επιστολή, η οποία δεν καλύπτει όλα όσα τους είχε υποσχεθεί ο υπουργός.
Η απάντηση της κυβέρνησης……
«Εάν δεν αντιλαμβάνονται το συμφέρον τους και του κοινωνικού συνόλου, είναι υπεύθυνοι οι ίδιοι ή οι ηγεσίες που αποφασίζουν τη συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Ο Γιώργος Πεταλωτής συμπλήρωσε ότι «από εκεί και πέρα υπάρχει νόμος του κράτους», ότι η κυβέρνηση έχει οδηγηθεί έως σήμερα με γνώμονα την ψυχραιμία και την αποφασιστικότητα και πως «όσοι παραβαίνουν τους νόμους έχουν και τις αντίστοιχες συνέπειες».
Επιστολή Ρέππα
Επιστολή, με την οποία δεσμεύεται και γραπτώς για τα τρία βασικά αιτήματα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, δηλαδή το αναπτυξιακό, το φορολογικό και το ασφαλιστικό, απέστειλε χθες προς τους εκπροσώπους των επαγγελματιών οδικών μεταφορών, ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, ύστερα και από συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία. «Oπως είναι φανερό, με τα παραπάνω, η κυβέρνηση ανταποκρίνεται πλήρως στις δεσμεύσεις που ανέλαβε», καταλήγει η επιστολή του υπουργού Μεταφορών.
Ειδικότερα για το φορολογικό, στην επιστολή του ο κ. Ρέππας αναφέρει ότι σταδιακά καταργείται ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013.
Δίνεται δυνατότητα στους κατόχους αδειών φορτηγών δημόσιας χρήσης να αποσβέσουν την αξία της άδειάς τους, αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι.
Εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια (μέχρι τα 7).
Για το ασφαλιστικό σημειώνει ότι:
• Οι ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΑ πριν από το 1993, που συνταξιοδοτούνται από 1/1/2011 και εφεξής από τον ΟΑΕΕ, για τον υπολογισμό της σύνταξης εντάσσονται από την ΠΟ3 κατηγορία στην ΠΟ5 για τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
• Η ένταξη στην κατηγορία αυτή γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου και καταβολή πρόσθετης εισφοράς 250 ευρώ για κάθε έτος ασφάλισης που έχει συμπληρωθεί στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
• Για τα έτη από 1/1/2001 και εφεξής η σύνταξη υπολογίζεται με βάση τις κατηγορίες στις οποίες έχουν ενταχθεί οι παραπάνω ασφαλισμένοι (ΠΟ4 και ΠΟ6).
• Η καταβαλλόμενη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στο 2% για κάθε έτος ασφάλισης για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2014.
• Με τη ρύθμιση αυτή οι δικαιούχοι με 35 χρόνια ασφάλισης θα λάβουν σε ετήσια βάση αύξηση ύψους 2.350 ευρώ. Οι έχοντες περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα λάβουν ακόμα μεγαλύτερο ποσό. Οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν σε νομοθετική πρωτοβουλία του Yπουργείου Εργασίας εντός του έτους.
Τέλος, για την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο στην επιστολή αναφέρεται ότι στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Η κατάσταση στο Λιμάνι του Πειραιά
Στο λιμάνι του Πειραιά περίπου 200 φορτηγά αποβιβάστηκαν από τα πλοία, ωστόσο τα οχήματα παραμένουν στους χώρους στάθμευσης αφού οι ιδιοκτήτες δεν τους επέτρεψαν να βγουν στους δρόμους. Η παρουσία των αστυνομικών, των λιμενικών και των ΜΑΤ είναι διακριτική, ενώ προς το παρόν δεν έχει υπάρξει παρέμβαση της Δικαιοσύνης. Ανοιχτές είναι όλες οι πύλες του Λιμανιού, από όπου γίνεται ελεγχόμενη είσοδος επιβατών και οχημάτων.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου