Σύνδεση του ύψους των τελών
κυκλοφορίας με την κατανάλωση των καυσίμων σε κάθε όχημα εξετάζει το
υπουργείο Οικονομικών για το 2016.
Στόχος είναι να επιβαρύνεται περισσότερο
η χρήση του αυτοκινήτου με την επιβολή ουσιαστικά μιας αύξησης του
φόρου στη βενζίνη και τα λοιπά καύσιμα. Το ποσό αυτό δηλαδή θα το
πληρώνουν όσοι κινούν περισσότερο τα αυτοκίνητά τους ή έχουν μεγάλου
κυβισμού αυτοκίνητα, ενώ θα επιβαρύνει λιγότερο όσους δεν τα μετακινούν ή
έχουν ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν καίει πολύ βενζίνη.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο αναπληρωτής
υπουργός Οικονομικών κύριος Τρύφωνας Αλεξιάδης, μιλώντας το Σάββατο σε
πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, στις αλλαγές που το υπυργείο σχεδιάζει στη
φορολογία αυτοκινήτων για το 2016:
– Θα επιβληθεί αύξηση φόρου στη βενζίνη
και τα λοιπά καύσιμα, με στόχο να επιβαρύνεται περισσότερο η χρήση του
αυτοκινήτου. Το ποσό αυτό δηλαδή θα το πληρώνουν όσοι κινούν περισσότερα
τα αυτοκίνητά τους ή έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, ενώ θα
επιβαρύνει λιγότερο όσους δεν τα μετακινούν ή έχουν «ένα αυτοκινητάκι
που καίει λίγα», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ.Αλεξιάδης.
– Αντίστοιχα, θα μειωθούν τα τέλη
κυκλοφορίας. Θα παραμείνει ένα αναλογικό μικρό ποσό που θα πληρώνει
ετησίως κάθε όχημα, που δεν θα είναι απαγορευτικό για να μπορέσουν να
πάρουν πίσω τις πινακίδες τους όσοι τις έχουν καταθέσει.
Αν και απέφυγε να πει πόση θα είναι η
αύξηση στη βενζίνη (πχ 5 ή 10 λεπτά στο λίτρο), ο κύριος Αλεξιάδης
δεσμεύτηκε πως για τα νέα τέλη (χαμηλό πάγιο + φόρος στα καύσιμα) οι
ιδιοκτήτες θα πληρώνουν λιγότερα από ό,τι σήμερα.